וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות על קבוצת דלק: הדרך הנוחה והזולה להיחשף לתחום הגז

TheMarker Online

8.2.2011 / 12:27

פינקו: "לאור דיסקאונט כלכלי נמוך אנו משאירים המלצת תשואת שוק"



על רקע המהומות במצריים והפסקת הזרמת הגז המצרי (שאמורה להתחדש תוך 10 ימים) ערכה אתמול כנס משקיעים בבורסה בו הוצגו החברות דלק אנרגיה, דלק אירופה ורודשף. נציין כי לא נאמרו דברים חדשים בהקשר של תחום הגז.



תחום הגז, מוקד תשומת הלב בקבוצה בשנה האחרונה, מהווה פחות ממחצית משווי אחזקותיה של החברה (לא כולל האחזקה בנובל שהינה פיננסית במהותה), כאשר גם שאר התחומים (חברות הדלק, הביטוח התשתיות ואחרות) תורמות ערך רב לחברה.



דלק קבוצה רכשה מדלק נדל"ן את אחזקתה (75%) בחברת רודשף בתמורה לכ-500 מיליון שקל, מתוכם 380 מיליון שולמו כהחזר הלוואה של דלק נדל"ן. החברה צופה גידול משמעותי ב-ebitda של רודשף שיצדיק את עלות הרכישה ואף ייצור ערך בעתיד.



vדלק אירופה רכשה במהלך הרבעון הרביעי 410 תחנות תדלוק ממותגות bp בצרפת תמורת 175 מיליון יורו. החברה מאמינה כי תדע להשביח אחזקה זו באמצעות התרחבות, הגדלת הכנסות מחנויות נוחות וסינרגיה עם פעילותה הקיימת של דלק אירופה.



דלק ארה"ב עלתה מתחילת השנה בכ-24% על רקע התחזקות משמעותית של מרווח הזיקוק הרלוונטי לה שעלה בקרוב ל-75% מתחילת השנה לרמה של מעל ל-18 דולר.



דלק קבוצה ממשיכה להאמין בחברות הגז. "מתחילת השנה כבר הוציאה כ-143 מיליון שקל על רכישות נוספות בחברות הבנות דלק אנרגיה (47 מיליון), דלק קידוחים (58 מיליון) ואבנר (38 מיליון). להערכתנו טרם ראינו את סוף הרכישות של קבוצת דלק בחברות הללו", אומר נעם פינקו, אנליסט פסגות בית השקעות.



"לחברה חוסן פיננסי ויתרת מזומנים גבוהה לצד העובדה שכלל אחזקותיה אינן משועבדות", אומר פינקו. ביתרת המזומנים הגבוהה משתמשת כרגע החברה לניהול תיק נוסטרו הכולל בעיקר את מניות נובל אנרג'י. הרווח מההשקעה עומד כרגע על 250 מיליון שקל מתחילת הרבעון הרביעי.



"אנו מניחים גם כי החברה תמשיך לחלק דיבידנדים בסכומים מהותיים של מאות מיליוני שקלים."



"בשורה התחתונה", אומר פינקו, "לאור התמחור הגבוה של מניות הגז נוצר דיסקאונט סחיר של 18% בקבוצת דלק. השקעה בחברה הינה סולידית יותר מהשקעה בכל אחת ממניות הגז בנפרד ומספקת חשיפה לתחומים נוספים ולתשואת דיבידנד גבוהה יחסית."



"לאור דיסקאונט כלכלי נמוך אנו משאירים המלצת 'תשואת שוק' אך לאור הדיסקאונט הסחיר הגבוה אנו מעדיפים השקעה בקבוצה על פני השקעה ישירה בחברות הבנות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully