וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "יש אלפי חרדים שרוצים להתפרנס"

נתי טוקר

8.2.2011 / 14:30

נשיא המדינה התייחס לתפיסה לטנעתו כי המגזר החרדי לא רוצה לעבוד. לדבריו, "יש תדמית שדתיים לא רוצים לעבוד. לא דובים ולא יער - זו סטיגמה שמפלגת את העם"

"יש תדמית שדתיים לא רוצים לעבוד. לא דובים ולא יער, יש אלפי חרדים שרוצים להתפרס - גם הגברים. זו סטיגמה שמפלגת את העם", כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, בביקור בעיר החרדית אלעד. לדבריו, "צריך להסיר מחיצות. התדמית שיש שני עמים - אחד שעובד ואחד שעצל - אינה נכונה".

פרס הוסיף כי "לימוד התורה הוא כמו חדר כושר למוח. אני רואה את הרב אלישיב והרב עובדיה, והם צלולים לחלוטין. החרדים יכולים להביא תרומה חשובה". מנגד, פרס צידד בעמדה כי יש לשלב לימודי ליבה במערכות החינוך החרדיות. לדבריו, "הוויכוח על הליב"ה אינו נכון. גם הרמב"ם - גדול היהודים אחרי משה רבנו - היה רופא, ואין שום סתירה בין לימודי ליבה ללימודי הדת. אני לא יודע מתי יבוא המשיח ומתי יהיה נפט, אבל צריך להסיר מחיצות ודעות קדומות משני הצדדים. זו תרומה גדולה מאוד למשק ולחברה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להסיר מחיצות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתגברים על מגבלות המגזר

פרס ביקר באלעד במרכז השירות של חברת הביטוח AIG, שבו מועסקות כ-30 נשים חרדיות. לאחר מכן, ערך פרס מפגש עם שורה של מנכ"לים בכירים במשק ועודד אותם לגייס חרדים לעבודה. בין המנכ"לים שנכחו באירוע היו מנכ"לית מנפאוור, אורנה סגל - שיזמה את הביקור; מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד; מנכ"ל פלאפון, גיל שרון; מנכ"לית AIG, חוה פרידמן-שפירא; נשיא זיו האפט BDO, שלמה זיו; אודי שרון, מנכ"ל DHL ישראל; וארז בנוביץ', מנכ"ל MIT.

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, אמר כי האירוע סייע לו בשבירת המיתוסים על החרדים. "שמעתי ש-50% מהחרדים מחוברים לאינטרנט. למדתי גם שכאשר החרדים מחפשים פסק הלכה הם הולכים לאינטרנט. צריך לחשוב איך מחברים את כל המגזר לרשת. הנגישות למידע הכרחית לצמצום פערים".

נשיא זיו האפט BDO, שלמה זיו, טען כי יש בעיה של בירוקרטיה קשה לחברות שמעוניינות להסתייע בתקציבי מדינה כדי להעסיק חרדים. "יש מגבלות וצריך להתגבר עליהן", אמר זיו - שהקים סניף בבני ברק שבו מועסקות כ-30 רואות חשבון חרדיות. "גם להקים מקום ללא גברים זו מגבלה. אבל הסניף שלו הוא רגיל לחלוטין ומעניק שירות לכולם, והתרומה של הבנות היא גבוהה".

אורנה סגל, מנכ"ל Manpower, סיפרה כי "לפני 6 שנים הגדרנו לעצמנו יעד לשלב מגזרים שונים בעולם התעסוקה. זיהינו את העידן החדש של ה-Human Age והקמנו את Manpower בראשית". לדבריה, "לקחנו על עצמנו את ההובלה בתחום התעסוקה המגוונת בכלל, ואת העסקת החרדים במגזר העסקי בפרט, ועכשיו להגיד שהצלחנו לחולל שינוי מהפכה".

הרב יצחק עידן, ראש עיריית אלעד, אמר כי "92% מהמעסיקים עדיין לא מעסיקים חרדים". לדבריו, "ברגע זה לומדים בקמפוסים החרדים 5,000 חרדים והמעסיקים לא לוקחים אותם לסטאז'".

במפגש עם המנכל"ים השתתף גם איש העסקים הבריטי מרק שימל, השותף של נוחי דנקנר באי.די.בי, שמעורב בפעילות לעידוד תעסוקה במגזר החרדי.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "יש לנו מטרה - גם ברמה העסקית וגם ברמה הלאומית - להגדיל את שיעור ההשתתפות של המגזר החרדי בעבודה בישראל. אנו בפלאפון מעסיקים כיום כמאתיים וחמישים נשים חרדיות, ואנו ערוכים לקלוט בעתיד הקרוב מאה נוספות, ונעסיק גם בתחום התוכנה".

לדבריו, "יתרונות האוכלוסיה החרדית גוברים על הקשיים שבהתאמת מקום העבודה למגבלות הכשרות. לכן, כשאומרים לי שאנו בפלאפון היינו אמיצים כשהחלטנו להעסיק נשים חרדיות, אני אומר שלא היינו אמיצים, אלא היינו פרקטיים. יש כאן חיבור של צורך עסקי וצורך לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully