וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: מנכ"ל נוקיה שוקל להעביר את מטה החברה מפינלנד לארה"ב

סוכנויות הידיעות

8.2.2011 / 14:45

במזכר לעובדים, כתב סטיבן אילופ כי החברה סובלת מחוסר תחרותיות ומריחוק מהשווקים החשובים בעולם



מנכ"ל נוקיה החדש, סטיבן אילופ, שוקל להעביר את מטה ענקית הסלולר מפינלנד לעמק הסיליקון בארה"ב, כך דיווחו בלוגים טכנולוגיים על פי מקורות מקורבים לחברה. מדובר בצעד רדיקלי עבור החברה הפינית בת ה-150, שימשיך את מגמת ההתרחקות שלה מפינלנד.



אילופ הקנדי, אשר נהפך בספטמבר למנכ"ל הראשון של נוקיה שאינו פיני, צפוי לקיים ביום שישי תדריך לעיתונאים שבו הוא צפוי להודיע על תוכנית לשיקום החברה, אשר איבדה נתח שוק גדול לטובת מתחרות כמו אפל וגוגל. בימים האחרונים עלו הערכות שונות לפיהן אילופ יודיע ביום שישי על שינויים קיצוניים בהנהלת החברה ויודיע על העברת המטה מאספו שבפינלנד, בו הוא נמצא מאז שנות ה-80. משרדי נוקיה בארה"ב היו בעבר באירווינג שליד דאלאס בטקסס, אך עברו לעמק הסיליקון בדצמבר האחרון.



במזכר שנשלח באחרונה לעובדי נוקיה כתב אילופ כי הבעיות העיקריות של נוקיה הן היעדר תחרותיות וביורוקרטיה. בנוסף, אמר אילופ כי הוא סבור שנוקיה, שדיווחה לאחרונה על ירידה של 21% ברווחיה ברבעון הרביעי, מרוחקת מדי מהשווקים החשובים בעולם. נתח השוק של נוקיה בארה"ב ירד מ-35% ב-2002 ל-8% בלבד בשנה שעברה. "התעשייה השתנתה וכעת גם על נוקיה להשתנות", אמר אילופ עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה לפני שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully