וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג יוקם במקום ההאנגר שתוכנן למטוסי אל על

זוהר בלומנקרנץ

8.2.2011 / 16:20

רש"ת: מתקיים משא ומתן עם אל על למציאת אתר חלופי



הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג מבטלת את האפשרות להקמת האנגר למטוסים באזור אותו ביקשה חברת אל על להקים. רשות שדות התעופה (רש"ת) פתחה במשא ומתן עם חברת התעופה על מציאת אתר חליפי.



רש"ת הקצתה מראש שטח המיועד להקמתם של עד שלושה מוסכים ("האנגרים") לטיפול ואחזקת מטוסים, באזור התמך המזרחי, כחלק מתוכנית הפיתוח של טרמינל 3 בנתב"ג. שתי חברות תעופה - אל על וארקיע, הביעו בנפרד את נכונותן, להקים מוסכים לטיפול במטוסים - כל אחת לצרכי תחזוקה של מטוסיה היא ועל פי תפיסתה התפעולית.



חברת אל על נקטה כמעט מיידית צערים לקראת מימוש כוונותיה כאשר ערכה איפיון פרוגרמטי מפורט של האנגר ושל מבנה התחזוקה הצמוד לו, בעזרת חברת לופטהנזה.



במקביל, אישרה ועדת המכרזים העליונה של רש"ת את בקשת אגף המסחר להכריז על התקשרויותיה עם חברות אל על וארקיע להקמתם של של האנגרים לאחזקה עצמית של המטוסים של חברות אלה אשר יוקמו בשיטת ה-dbot כהתקשרויות פטורות ממכרז.



לגבי חברת אל על אף נחתם ב-4.4.2000 סיכום עקרונות עם רש"ת אשר כלל, בין היתר, אף את נושא האנגר. סיכום עקרונות זה אושר ע"י מועצת המנהלים של רש"ת וכן אושר הסיכום ע"י דרקטוריון אל על; ההסדר כלל אף תשלום "דמי שמירה", בגין "שיריון" הקרקע עבור חברת אל על. האילוץ הנוגע להעתקתו של מגדל הפיקוח הקיים בנתב"ג ממקומו הנוכחי למקום חלופי, שעלה על הפרק עוד ב-2008 מנע אפשרות של מיקום קונקרטי של האנגרים עד לקביעת מיקמו של המגדל החדש.



משנקבע המיקום החדש למגדל התברר עתה, כי הוא מאיין את האפשרות להקמתו של האנגר שבקשה חברת אל על ואין עדיין, ככל הידוע, ודאות לגבי 2 האנגרים האחרים באזור התמך המזרחי בנתב"ג.



מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה, כי "כחלק משיפור מערך הבטיחות בנתב"ג ומיצוי האמצעים בתחום, נבחר המיקום האידאלי העונה על כל דרישות עבודות הפיקוח והבטיחות להקמת מגל הפיקוח החדש. המיקום מאפשר כיסוי מלא בכל הנושאים הקשורים לבטיחות ההמראות והנחיתות. כתוצאה מכך נוצר הצורך במציאת פתרון חלופי להקמת האנגר החדש של חברת אל על. בימים אלה שוקדת ועדה משותפת של רש"ת ושל אל על, על מציאת מקום חלופי להקמת ההאנגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully