וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ורדי: יש להגדיל את המועסקים בהיי-טק ל-25% תוך 8 שנים

אורה קורן

8.2.2011 / 17:07

"הרוטב הסודי הישראלי הוא האמא היהודיה שאומרת לבנה: 'אחרי כל מה שעשינו בשבילך לבקש נובל זה לא הרבה'"



"אני חוזר מדאבוס - שם חברות גדולות מקנאות בנו ושואלות איך אנחנו עושים את זה" - כך אמר יוסי ורדי, גורו ההיי-טק הישראלי בהתיחסו לצמיחה הגדולה של חברות הזנק בישראל. ורדי, שדיבר במושב ההיי-טק בכנס הרצליה 2011 של המרכז הבינתחומי, אמר כי "הרוטב הסודי של ההיי-טק הישראלי זו האמא היהודיה שאומרת לבן הקטן שלה: 'אחרי כל מה שעשינו בשבילך, לבקש ממך פרס נובל אחד זה לא כל כך הרבה'".




ורדי פנה ליוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה ואבי חסון, המדען הראשי במשרד התמ"ת ואמר להם כי הנושא המרכזי שעליהם לעשות הוא להגדיל את שיעור המתפרנסים מהיי-טק בישראל מ-10%מהמועסקים במשק ל-25%. "זה צריך להיות האתגר של הממשלה. אני מבקש מכם כמשלם מסים שתביאו תשובה איך מגדילים תוך 7-8 שנים את שיעור המועסקים בהיי-טק מ-10% ל-25% מהמועסקים, ואז אדע שנעשה שימוש ראוי בכספי המסים שלי", אמר ורדי.



לדבריו, השאלות שצריכות לעניין את המשק אינן הקשר בין האקדמיה לתעשייה ולממשלה, אלא חדשנות, יצירתיות, יזמות ולקיחת סיכונים. נוכח כוונת הממשלה לפעול ליצירת חברות היי-טק גדולות סבור ורדי כי יש למנף את היתרון היחסי של ישראל ביצירת חברות הזנק. לדבריו, המשק קטן מדי כדי לייצר כמה חברות גדולות, דוגמת טבע. לדבריו, חברות גדולות הן לא ערובה ליציבות, ולדוגמה הזכיר את החברות הישראליות הגדולות שנפלו, בהן קומברס, סאיטקס ותדיראן.



ורדי הוסיף כי חברות היי-טק מצליחות אינן צריכות רק מפתחי תוכנה, אלא גם בוגרי תחומים יצירתיים כציור, מוסיקה וגרפיקה, ומקצועות הומאניים כספרות. לדבריו, יש להשקיע בפיתוח "החומר האפור - המוח היהודי".



יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, אמר כי הממשלה צריכה לסייע להיי-טק ביצירת תשתיות, לא בבחירת תחומי מיקוד ספציפיים. לדבריו, ממשלה צריכה לתת דחיפה לשוק במקומות בהם יש כשל שוק, ומשם לאפשר לשוק להתגלגל לבד.



אבי חסון, המדען הראשי, אמר כי ממשלה חייבת לפעול בנושא של תשתיות לאומיות, שם חברות פרטיות לא פועלות וכן במקום בו מזהים כשל שוק אמיתי, חסם מהותי שאינן מחסום פיננסי.



יצחק בן ישראל, יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (מולמו"פ) אמר כי ורדי מדבר על תחום של טכנולוגיות בשלות, אולם אין ילד בן תשע שיפתח טכנולוגיות בננו-טכנולוגיה. את זה המדינה צריכה לעודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully