וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המרוויחים 11 אלף שקל בחודש זקוקים לסיוע

8.2.2011 / 19:03

כך נראה מעמד בינוני בקריסה: עמותת "ידיד" מדווחת כי בתשעת החודשים הראשונים של 2010 פנו לסיוע כ-19 אלף בני אדם, מתוכם 46% מכניסים בין 6,500-11,000 שקלים לחודש

קריסת מעמד הביניים בישראל: בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 הגיעו לעמותת "ידיד" למעלה מ-19,000 פונים חדשים מתוכם כ-46% מוגדרים כמעמד הביניים וכבעלי הכנסה הנעה בין 6,500-11,000 ש"ח - כך מדווחת היום (שלישי) העמותה.

רוב הפונים הינם בעלי משפחות בהן שני בני זוג כאשר ב-85% מהמקרים, רק בן זוג אחד עובד. בקרב הפונים, כ-40% הם ילידי הארץ, 40% עולים ממדינות שונות ו-10% ערבים ישראלים.

מ', איש בטחון המשתכר כ9,000 שקלים בחודש, הגיע לפני מספר חודשים למשרדי העמותה בתל אביב לאחר שנקלע למצוקה כלכלית קשה עקב קיצוצי שכר במקום עבודתו. המקום ספג הפסדים רבים בגלל המשבר הכלכלי ובמשך מספר חודשים לא שילם משכורת סדירה לעובדיו. למרות משכורתו הגבוהה מהממוצע, נקלעו מ' ומשפחתו בקשיים לעמוד לעמוד בתשלומי המשכנתא, ולאחר שלא הצליחו לעמוד גם בתשלומי הלוואות נוספות שלקחו, דרש מהם הבנק להחזיר את מלוא המשכנתא או את ביתם.

גם ח' מרמת גן, שיחד עם בעלה מרויחים משכורת נאה העולה על השכר הממוצע במשק, לא הצליחה לגמור את החודש. אל עמותת "ידיד" בתל אביב הגיעה ח' לאחר שנקלעה לחובות רבים וביניהם חוסר יכולת לעמוד בתשלומי המשכנתא.

הגורם העיקרי למצוקה: דיור

לדברי העמותה, ח' ומ' הם רק דוגמאות מייצגות של אלפי פונים שהגיעו למרכזי הזכויות בשנה האחרונה, ואשר בניגוד לפונים אליהם רגילים אנשי העמותה לסייע, המשתייכים בעיקר לשכבות החלשות, אלו מוגדרים כבני מעמד הביניים.

מניתוח הפניות שהגיעו לעמותה של הפונים ממעמד הביניים, נראה כי עיקר הבעיות נוגעות לחובות לבנקים ולגופים תקשורתיים וצרכניים וכן חובות הנוגעים לדיור, משכנתאות וחוסר יכולת לשלם שכר דירה. הנתון המעניין והמדאיג ביותר הוא שרוב הפונים הן של בני 31-50. המשמעות היא שגם אנשים שנמצאים במרכז יכולת ההשתכרות שלהם מתקשים לגמור את החודש.

מהעמותה נמסר כי "בשנה האחרונה החלו להגיע אלינו אנשי הייטק שפוטרו מעבודתם לפני כשנה וגם לאחר שמצאו עבודה חדש, שכרם נמוך משמעותית לעומת המשכורת לה היו רגילים. הדבר פוגע בראש ובראשונה ביכולתם לעמוד בהוצאות הדיור ומשם הדרך להסתבכות כלכלית קצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully