וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות החליטה: סכסוך העבודה כנגד ההתייקרויות יוכרז מחר

חיים ביאור

8.2.2011 / 17:25

עופר עיני: אין טעם להמתין יותר; יו"ר ועד לאומי: נצטרף למחאה



ראשי ההסתדרות החליטו שההכרזה על סכסוך עבודה במשק, במסגרת המאבק נגד עליית המחירים של מוצרי היסוד ובעד העלאת שכר המינימום תיעשה מחר (ה').



"איננו רוצים להמתין, כאשר התייקרויות של מוצר אחר רודפת התייקרות של מוצר אחר”, אמרו בהסתדרות והוסיפו כי בפעם הראשונה ישתתפו במחאה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, המייצגת חלק גדול של המעסיקים הפרטיים והרשויות המקומיות.

"אנו פועלים בשני מישורים", אמר אתמול עיני. "במישור אחד, הארגוני, נכריז על סכסוך עבודה שיאפשר, בתום שבועיים, לפתוח בשביתה כללית במשק שנועדה ללחוץ על הממשלה לבטל את הגזירות. במישור השני, הציבורי, נקיים פעולות הסברה בקרב הציבור, לרבות אסיפות והפגנות".



עיני קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "לכנס אותנו, כדי למצוא את הדרך להקל על השכבות החלשות ומעמד הביניים, המוצאים עצמם חנוקים מול גזירות הממשלה".



עיני, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, שהוא גם נשיא התעשיינים, וכן יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט ישמשו כ"מטה המאבק" ולפגישתם שתתקיים היום (ד') יצטרף יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, וזאת בעקבות החלטת ההתאחדות שהסטודנטים יתגברו את פעולות המחאה הצפויות.



נושא ההתייקרויות ושכר המינימום נוגעים לכל אחד מאתנו ואיננו מתכוונים לעמוד מהצד", אמר שמולי. עיני אמר בתגובה ש"הצטרפות הסטודנטים מעידה על התחושות הקשות הקיימות בציבור בכלל ובקרב הצעירים בפרט. התגבשה כאן חזית רחבה שאומרת לראש הממשלה ולשר האוצר בקול רם – עד כאן. נתניהו ושטייניץ אינם יכולים להתעלם מהקריאה הזו".



אתמול זכו מארגני המחאה לתגבור מצד ועדי הבנקים. "גם אנו רוצים להשתתף בפעולות נגד גזירות הממשלה", אמרה מירי רובינו, יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, המייצגת 10 אלפים עובדים. "הנושאים החברתיים, ובמרכזם ההתייקרויות, נוגעים לרוב הגדול של עובדי הבנקים. זה הזמן שישראל תתעורר".



לדברי רובינו, אם בצרפת הציבור יצא לרחובות, שבת ושיתק את התנועה וחלקים מהמשק במשך שבועות רבים בעניין נקודתי כמו העלאת גיל הפרישה לפנסיה בשנתיים, "אין סיבה שאצלנו לא נרים קול זעקה על עניינים הנוגעים לכיסו של כל אחד. אסור להמשיך עם מחירי הדירות המטורפים ויש להנהיג פטור ממע"מ וממס רכישה על דירות, כדי לסייע לזוגות צעירים".



יו"ר ועד עובדי בנק דיסקונט, ריקי בכר, אמר: "חתמנו על הסכם המעניק לנו תוספת שכר של 5% בשנה, אבל מאז עלו המחירים ב-20%. לכן מאבק ההסתדרות הוא גם של עובדי הבנקים, שרובם מקבלים שכר צנוע. אם עיני יחליט לצרף אותנו למאבק, נעשה זאת בכל הכוח".



יו"ר ועד עובדי הבורסה לני"ע, יצחק לרנר, הביע תמיכה בפעולות המחאה, אך הביע את בטחונו שההסתדרות לא תממש את איומה לקיים שביתה, מכיוון שהצדדים יגיעו להסכמות בעניין המחירים ושכר המינימום בימים הקרובים.



הסתדרות הגמלאים מסרה אתמול כי סל צריכה לקשיש יעלה ב-300 שקל בחודש בעקבות ההתייקרויות האחרונות. לדברי היו"ר של הסתדרות זו, עו"ד גדעון בן ישראל, העלאת מחירי הלחם, הפסטה, המים והתחבורה הציבורית פוגעת במיוחד בקשישים, שהם צרכנים של מוצרים אלה.



"75% מכלל הקשישים בישראל מצויים בשלושת עשירוני ההכנסה הנמוכים במשק וכרבע מהם מוגדרים עיניים", אמר בן ישראל, "אם עד כה קשיש התלבט בין פרוסה לתרופה, מחר הוא לא יתלבט יותר, כי לא יהיה לו כסף לא לפרוסה ולא לתרופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully