וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר נציגות עובדי אל על: אם הכספים ששולמו לחיים רומנו לא יוחזרו, נפנה לערכאות

זוהר בלומנקרנץ

8.2.2011 / 18:26

יוסי לוי: נציגות העובדים התריעה על תרבות השכר בתקופת חיים רומנו



מזכיר נציגות עובדי אל על, יוסי לוי, דורש ממועצת המנהלים של החברה לפעול להשבת הכספים אשר שולמו ללא אישור למנכ"ל הקודם, חיים רומנו, הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. בשיחה מיוחדת הערב (ג') - לקראת הפצתה מחר (ד') של אגרת אישית בנושא זה לעובדי החברה - התריע לוי, כי אם דירקטוריון החברה לא ינהג כך, מועצת העובדים בראשותו, תפנה לערכאה משפטית בעניין זה.



באחרונה פורסם כי רשות ניירות ערך הודיעה כי היא דורשת מהחברה לפעול להשבת הכספים אשר שולמו שלא כדין למנכ"ל הקודם, חיים רומנו. לצערנו, במהלך תקופת כהונתו של חיים רומנו, רשמה החברה הפסדים כבדים של עשרות מיליוני דולר, אך הדבר לא מנע מהחברה לשלם לו שכר בעלות כוללת של עשרות מיליוני שקלים", פתח לוי ואמר.



לדבריו, המנכ"ל שקדם לו, עמוס שפירא, אשר הוביל את החברה ב-2005 לרווחים של עשרות מיליוני דולרים - לא זכה לתנאים כה מפליגים. "נציגות העובדים התריעה על תרבות השכר בתקופת חיים רומנו - תרבות נטולת קשר או זיקה לתוצאות העסקיות האמיתיות; תרבות המקדשת את הבדלי המעמדות ולא את התרומה לחברה", המשיך לוי.



"מתוך דאגה לחברה ודאגה לציבור העובדים, החלטנו לפעול באמצעים העומדים לרשותנו על מנת למגר את התופעה הפסולה, אף כי היה ברור, כי בנקיטת צעד שכזה, לא נזכה 'לאהדת המפקד'. לא טעינו בהערכתנו. תקופת כהונתו של חיים רומנו, התאפיינה - בתחום יחסי העבודה הקיבוציים - בתרבות של השמצות וגידופים כלפי נציגות העובדים בכלל וכלפי בפרט. חבל כי המגדפים והמשמיצים לא טרחו אז לומר את שקבעה רשות ניירות ערך - תנאי השכר המפליגים של חיים רומנו לא אושרו כדין", אמר עוד לוי.



לדברי מזכיר נציגות העובדים, "זכותנו הטבעית הייתה להביע בקורת, חובתנו היתה לדאוג לקופת החברה - אחריותנו הינה לדאוג לעובדים. עובדיה המסורים של החברה עמלים על מנת לאפשר לחברה להרוויח וזכותם להיות שותפים טבעיים לרווחי החברה. כאשר מנכ"לים מתחלפים, העובדים נשארים", הוסיף לוי.



"אנו מצפים מהדרקטוריון הנוכחי של החברה, לא להוות חותמת גומי לכשל העבר ולא 'לאשרר' הסכם לגביו קבעה רשות ניירות הערך, כי אושר שלא כדין. פניית הרשות לניירות ערך, הינה הישג נוסף לנציגות העובדים אשר חרתה על דגלה - לא לפחד מאיש ולא להירתע מאדם כאשר זכויות עובדים מוטלות על הכף", הדגיש מזכיר מועצת עובדי אל על".



"אני גאה שהצלחנו במאבק המורכב והערכי ואני בטוח כי המהלך גם תרם תרומה נכבדה לתפישת החברה באשר להעסקת בכירים, לשמירה על זכויות העובדים ולשמירת איתנותה הכלכלית של החברה - שהרי היא הבית של כולנו", סיים לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully