וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האבטחה מק'אפי: הסמארטפונים מגבירים את ההזדמנויות של הגורמים הפליליים ברשת

רויטרס

8.2.2011 / 21:10

מחברי הדו"ח: ככל שיותר משתמשים גולשים באינטרנט ממגוון רחב יותר של מכשירים - הנזקים יתרבו



איומי האבטחה על מכשירים סלולריים עלו באופן חד בשנה האחרונה, קבע דו"ח חדש של חברת האבטחה מק'אפי. החברה ציינה כי העלייה במספר האיומים נגרמה בשל הצמיחה בשימוש במכשירי סמארטפון המאפשרים חיבור לרשת, כמו גם בטאבלטים - שניהם מכשירים המזמנים בפני גורמים פליליים הזדמנויות חדשות.



בדו"ח שפורסם היום (ג'), ציינה מק'אפי כי מספר הנוזקות המיועדות למכשירי סלולר צמח בין 2009 ל-2010 ב-46%. "ככל שיותר משתמשים גולשים באינטרנט ממגוון רחב יותר של מכשירים - מחשבים, טאבלטים, סמרטפונים, או טלוויזיות חכמות - הנוזקות ימשיכו להתרבות ולהפוך למתוחכמות יותר", לפי הדו"ח.



עוד צוין בדו"ח כי קבצי pdf ופלאש ימשיכו להיות היעד המועדף של מפתחי הנוזקות, זאת לאחר שב-2010 עקפה אדובי את מיקרוסופט כמפתחת התוכנה העיקרית המשמשת כיעד למפתחים אלה. מק'אפי מייחסת מצב זה לפופולריות הגוברת של מוצרי אדובי במכשירים סלולריים, כמו גם לשימוש הנפוץ בקבצי pdf כנשאים של נוזקות.



החברה ציינה בדו"ח כי מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, האנדרואיד, שימשה גם היא כיעד להתקפות, ביניהן התקפה טרויאנית שהוחבאה ביישומי אנדרואיד ובמשחקים. לדברי מק'אפי, היקפי דואר הספאם ירדו בחדות ברבעון הרביעי של השנה, בייחוד בחציו השני של הרבעון, והציגו ירידה של כ-62% בהיקפיהם בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. מחברי הדו"ח העריכו כי מדובר בירידה זמנית שנגרמה בשל הפסקת פעילותם של מספר "בוטנטים" (botnets) שהפכו ברבעון האחרון לרדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully