וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיריות לממשלה: תנו לנו להעלות את הארנונה

עשרות רשויות מקומיות מבקשות להעלות את הארנונה. ברעננה ובקריית גת ביקשו ממשרדי האוצר והפנים להעלות את המסים ב-7.5% ובפתח תקווה ב-5% - והן לא לבד

עשרות רשויות מקומיות פנו באחרונה למשרד הפנים והאוצר בבקשה לאשר להן להעלות את הארנונה. כך דווח הערב במהדורת החדשות של ערוץ 10. הארנונה כבר עלתה בתחילת השנה ב-1.44%, אך רשויות רבות אינן מסתפקות בכך.

רשויות מקומיות רבות ביקשו לאחרונה להעלות את הארנונה לתושבים ולשטחים מסחריים באופן חריג. בעיריית רעננה ביקשו להעלות את הארנונה ב-7.5% וכך גם בעיריית קריית גת. בעיריית פתח תקווה ביקשו להעלות את התשלומים ב-5%, בכרמיאל ב-3.5%, ברחובות ב-6% ובראש העין ב-4%. הבקשה הזו מגיעה אחרי שבתחילת 2011 עלתה הארנונה באופן רוחבי ב-1.44%.

"הארנונה הממוצעת עלתה מ-1.4% ב-4.5% עד 5% כתוצאה מהאישורים שהם מקבלים, דבר המעיק מאוד על המגזר העסקי ברשויות האלה. אנחנו לא נוכל לעמוד בנטל נוסף של ארנונה", אמר יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.

הסיבה לכך שרשויות רבות כל-כך מבקשות להעלות את המסים היא שהן מצאו עצמן במצב של חוסר איזון תקציבי ונמצאות בסכנת קריסה. באין תמיכה תקציבית ממשרדי הממשלה, מחפשות דרכים אחרות להגדיל את ההכנסות. בשנה שעברה הגישו 130 רשויות בקשות להעלות את הארנונה. השנה הן יוכלו להגיש את בקשותיהן עד סוף החודש ולחכות לאישור משרדי הפנים והאוצר.

"אנחנו קיבלנו את זה בזעם רב ולא רק בגלל שהארנונה ביישוב שלנו היא מהגבוהות במדינה", הבהיר דודי קריב, חבר בוועד דיירי שכונת אם המושבות בפתח תקווה. "התחושה היא שהנטל על כתפיהם של האנשים העובדים הולך ומתגבר ובקרוב יהפוך לכבד מנשוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully