וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק הפדרלי של ריצ'מונד: על הבנק הפדרלי לשקול הפסקת ההרחבה הכמותית

סוכנויות הידיעות

8.2.2011 / 22:05

ג'פרי לאקר: הכלכלה האמריקאית מתאוששת בקצב מהיר מהצפוי, תצמח ב-4% ב-2011



על הבנק הפדרלי לשקול את הפסקתה של תוכנית ההרחבה הכמותית שלו, בסך 600 מיליארד דולר, לאור הצמיחה החזקה מהצפוי בארה"ב והשיפור בשוק העבודה האמריקאי - כך אמר היום נשיא הבנק הפדרלי של ריצ'מונד, ג'פרי לאקר.



למרות דו"ח התעסוקה של משרד העבודה האמריקאי, לפיו שוק התעסוקה האמריקאי הוסיף 36 אלף משרות בלבד בחודש ינואר, אמר לאקר כי נתונים אחרים מצביעים על התאוששות כלכלית חזקה מהצפוי ועל תחזיות טובות יותר עבור שוק העבודה. "כל הסימנים מצביעים על שיפור מתמשך בשוק העבודה", אמר לאקר, הנחשב לתומך אדוק בהעלאת ריביות, בנאום באוניברסיטת דלאוור.



בחודש נובמבר השיק הבנק הפדרלי את תוכנית ההרחבה הכמותית שלו, qe2, בסך 600 מיליארד דולר. לאקר ציין כי בעת השקת התוכנית התחייב הבנק לבחון תדיר את קצב רכישות האג"ח שלו ואת היקפן. לאקר אינו חבר בעל זכויות הצבעה בועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc), הקובעת את המדיניות המוניטרית וגובה הריבית של ארה"ב. בשנה שעברה אמר לאקר כי הוא אינו תומך במדיניות של הרחבה כמותית.



לאקר הוסיף היום כי הוא צופה שכלכלת ארה"ב תצמח ב-4% ב-2011, קצב צמיחה שלטעתנו יהיה מספיק כדי להגביר את קצב גיוסי העובדים בחברות ולהוריד את שיעור האבטלה. שיעור האבטלה בארה"ב ירד ל-9% בינואר לעומת 9.4% בדצמבר, ובחודשיים האחרונים יאד ב-0.8%, הירידה החדה ביותר מאז 1958. "אני לא בעד הפסקת ההרחבה הכמותית כרגע, אך נתוני התעסוקה והצריכה הפרטית מצריכים בחינה מחדש של המדיניות", אמר לאקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully