וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד ב-0.6% ל-86.94 דולר לחבית - רמתו הנמוכה מזה שבוע בעקבות הרגיעה במצרים

אשר שכטר

8.2.2011 / 22:54

כלכלני ג'יי.פי מורגן צ'ייס: מחיר הנפט יירד בחדות בשבוע הקרוב - על המשקיעים לממש את רווחיהם



מחיר הנפט ירד היום ב-0.6% לרמתו הנמוכה מזה שבוע, מתחת ל-87 דולר לחבית, בעקבות היחלשותה של המתיחות במצרים ובמזרח התיכון, על רקע דיווחים כי הפעילות בתעלת סואץ מתנהלת כסדרה למרות שביתות של עובדי החברות הפועלות באזור ולאחר שסין העלתה את הריבית בפעם השנייה מזה ששה שבועות והורידה את הביקוש לנפט.



החזרה ההדרגתית לשגרה והיחלשות ההפגנות במצרים הובילה לירידה בעלות הביטוח נגד חדלות פירעון של אג"ח מצריות לרמה הנמוכה ביותר מאז החלו המהומות נגד שלטונו של הנשיא חוסני מובארק לפני שבועיים.



מחיר חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון (cds) של אג"ח מצריות ירד ב-0.33% אתמול ל-3.45%, הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-26 בינואר, לפי חברת cma בלונדון. התשואה על האג"ח הממשלתיות של מצרים לעשר שנים עלתה היום ב-0.09% ל-6.3%, אך היא עדיין נמוכה משיא של 7.2% שנרשם ב-31 בינואר, לפי בלומברג. הלירה המצרית עלתה היום ב-1.3% מול הדולר, העלייה החדה ביותר שלה מאז נובמבר, לאחר שהבנק המרכזי של מצרים התערב בשוק המט"ח כדי לבלום את הירידה בערכו של המטבע.



מחיר החוזים על הנפט מסוג light crude למסירה במארס ירד היום ב-0.6% ל-86.94 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. "השוק מתחיל להתרגל למצב הנוכחי", אמר פיטר דונובן, סגן נשיא וסוחר בחברת ונטג' טריידינג, לרויטרס.



כלכלני ג'יי.פי מורגן צ'ייס קראו היום למשקיעים בשוק הנפט צריכים למכור את הפוזיציות הפריות שלהםף משום שהמחירים צפויים לרדת בחדות השבוע ללא מתיחות נוספת בצפון אפריקה והמזרח התיכון. מחיר הנפט עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2008 ב-31 בינואר בעקבות המהומות במצרים, אולם מאז ירד המחיר ב-5% לאחר שהמהומות נרגעו והממשלה נפגשה עם מנהיגי האופוזיציה.



"הרגיעה תוביל לירידה במחירי הנפט, אם לא יצוצו מהומות חדשות או אם תירשם התקדמות פוליטית. המשקיעים לממש את רווחיהם ולצאת מההימור על הנפט", אמרו כלכלני ג'יי.פי מורגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully