וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות תוגברה, איכות השידורים הורדה

אופיר בר-זהר

9.2.2011 / 6:48

מאחורי המסך



>> לא ברור את מי נועד לשרת התיקון לחוק שאושר ברגע האחרון, הקובע כי ערוצים חדשים לא יחויבו לשדר חדשות בשנתיים הראשונות לקיומם.

מצד אחד, הדבר אכן עשוי לסייע להגברת התחרות, בכך שיאפשר כניסה נוחה יותר של גופים המעוניינים להקים ערוץ טלוויזיה. מצד שני, ההחלטה מתנגשת עם התזה הגורסת כי בעלי ערוצים מעוניינים להיכנס לתחום רק כדי להשיג השפעה ציבורית, הרי מבחינה עסקית זוהי כניסה לשדה מוקשים. כבר כיום תחום הטלוויזיה תחרותי ומסב הפסדים לרוב הגופים הקיימים - ומגמה זאת רק תגבר ותלך אם יתווספו ערוצים.



האינטרס הציבורי-דמוקרטי ייצא נשכר מהתרחבות שידורי החדשות ותחום התחקיר, מה שאי אפשר לומר על ערוץ חדש שיתמקד בשעשועונים או בריאליטי, ללא החובה לשדר חדשות (למעט הצורך בבידור, שגם בו אין לזלזל).



עם זאת, מאחר שמדובר בהקלה שתוקפה שנתיים בלבד - ובסופה גם ערוצים חדשים יידרשו לשדר חדשות - צריך לזכור שגידול במספר הערוצים ייטיב גם הוא עם הצופה.



ואולם, הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על מהות החדשות - כלומר, להקפיד שבעל רישיון חדש לא ימנף את נוסח החוק כדי לקיים שידורים שמתחזים לחדשות, מבלי לעמוד במה שמתחייב מבעלי ערוצים אחרים - כמו השקעה מינימלית של 40 מיליון שקל בשנה בשידורי חדשות, סטנדרט ראוי של שידורי אקטואליה ומינוי נציגי ציבור בדירקטוריון החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully