וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האייפד הוא ההזדמנות לייצר בישראל תרבות צריכת תוכן דיגיטלי בתשלום"

איילה צורף וענבל הופמן

9.2.2011 / 6:48



>> אחת השאלות הבולטות בזירת האייפד היא המודל העסקי. בשבוע שעבר נחשף לראשונה ניסיון של מו"ל גדול לייצר עיתון ייעודי לאייפד, תוך ניסיון לגבות עליו כסף.

רופרט מרדוק, העומד בראש קבוצת ניו קורפ, מנסה לגבות עבור עיתון האייפד שלו מנוי שבועי במחיר של 99 סנט, או מחיר שנתי בעבור 39.99 דולר. לעת עתה התגובות של גולשים בעולם פושרות במקרה הטוב, ושליליות לעתים. לטענתם, מדובר בעיתון בעל אריזה נאה אך התוכן לוקה בחסר. המסקנה: הגולשים מצפים מעיתון האייפד שלהם שיהיה גם מעמיק, גם מעוצב, גם רחב יריעה וגם דיגיטלי ואינטראקטיבי.



המודל העסקי הנפוץ כיום בקרב אפליקציות תוכן לאייפד בעולם נקרא פרימיום (freemium): את האפליקציה ניתן להוריד בחינם, וגם לצפות בחלק מינימלי מהתכנים, אך צפייה במרבית התכנים דורשת שדרוג בתשלום.



כך נוהג ה"אקונומיסט", שגובה 5.99 דולרים בעבור הורדת גיליון חודשי מלא; ה"טיים מגזין", שגובה 4.99 דולרים לגיליון, מגזין "wired" שגובה 3.99 דולרים לגיליון ועוד.



בקרב העיתונים היומיים נפוץ מודל כלכלי דומה: העיתון מאפשר את הורדת האפליקציה חינם, וקריאת חלק מצומצם מהתכנים, ומי שיבקש לקרוא את כל העיתון היומי יתבקש לשלם דמי מנוי. כך נוהגים ה"וול סטריט ג'ורנל", ה"ניו יורק טיימס" ועוד.



הגופים הישראלים הניצבים כעת בפתח כניסתם לעידן האייפד בוחנים לעומק גישה זו. מי ששוקל את מודל הפרימיום הן חברת yes, ערוץ 10 ואחרים. זאת בהנחה שלא ישלבו פרסומות במוצרים שלהם.



"ייתכן שהאייפד הוא ההזדמנות לייצר בישראל תרבות צריכת תוכן דיגיטלי בתשלום", אומר בכיר באחד מגופי המדיה הגדולים. זהר אלון, מנהל הטכנולוגיה של קשת, שמנהלת אפליקציית אייפד מלאה, הכוללת תכני וידיאו מלאים ותוכן כתוב, מסביר את החלטת החברה שלא לגבות כסף, וגם לא לשלב פרסומות: "קיבלנו החלטה אסטרטגית שלא לשלב פרסומות וגם לא לגבות תשלום עבור התכנים. המגמה היא להגביר את צריכת התכנים שלנו באייפד. זה לא דורש היערכות. מערכת הפרסום באייפד כבר מוכנה ומותאמת, ובדקנו אותה. ברגע שנחליט לשלב פרסומות, נוכל להתחיל לשלב אותן בתוך שעות מרגע ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully