וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה עילית במחירי רצפה

מאת רותי לוי

9.2.2011 / 6:48

לא חייבים לחכות למכירות סוף עונה כדי ליהנות משמלה, ארנק או חליפה של מעצב. רבים ממעצבי האופנה הישראלים מפעילים במשך כל השנה חנויות עודפים, שמציעות פריטים מעונות קודמות, מוצרים סוג ב' ודגמים חד-פעמיים בהנחות של עד 70%. שדרת המעצבים - גרסת האאוטלט



>> לפני כחודשיים נפתחה חנות עודפים של מעצב האופנה יוסף ברחוב בעלי המלאכה. הלקוחות שמגיעים עדיין מתבלבלים בינה לבין בוטיק עלמה המיתולוגי, שאת מקומו תפסה. בחנות העודפים מקפיד המעצב יוסף פרץ להציג מגוון פריטים נבחרים מהעונה הקודמת שלו ושל מעצבים ישראלים החביבים עליו כמו בטקה, בטרפליי וג'רי.

החנות המושקעת אינה חנות אאוטלט רגילה - היא מציעה רק פריטים מהעונה הקודמת, אינה מציגה פריטים סוג ב' ומשלבת בגדים מהקולקציה העדכנית ושלל אקססוריז במחיר מלא. ואולם קהל הלקוחות האדוק של המעצב בוודאי ישמח לגלות את הדגמים הקודמים בהנחות משמעותיות ואת הסמפלים (דגמים חד-פעמיים שלא עברו לייצור שוטף) התלויים בחנות.



היוזמה של יוסף אינה חדשה. חנויות עודפים של מעצבים ישראלים מציעות הנחות של עד 70% על דגמים שאינם מהקטלוג העדכני. גם המעצבת דורין פרנקפורט תמיד החזיקה חנות עודפים במקביל ל-24 החנויות והמפעל הפרטי לייצור בגדים.



"מטבע הדברים כשיש מפעל לייצור מקומי יש הרבה ניסיונות - דגמים ראשוניים שהתפתחו ושונו לפני שהוצגו בקולקציה (סמפלים) או פריטים סוג ב' עם פגמים קלים שאין להם מקום בחנות רגילה", מסבירה פרנקפורט. "בנוסף, אנחנו מייצרים שלוש קולקציות בעונה, ולכן יש דגמים שצריך לפנות מהחנויות לרגל כניסה של קולקציה חדשה. אני לא רוצה לחשוב על החנות כמסלקה. היא מאפשרת ללקוחות שלנו לרכוש פריטים במחירים נמוכים משמעותית".



חנות העודפים של פרנקפורט אינה דומה לחנות התל אביבית המושקעת של יוסף. מדובר במחסן נסתר מן העין שהדרך אליו עוברת במעלית משא מרחוב שוקן 32. את חנות העודפים פוקדים כמה לקוחות בודדים ביום והיא מתופעלת על ידי עובדי המפעל, דבר שבוודאי מוזיל את העלויות השוטפות ומאפשר את המחירים הנמוכים והמבחר המעניין שמצאנו שם.



גם המותג דניאלה להבי, המחזיק בעשר חנויות הפזורות ברחבי הארץ, התחיל בחנות עודפים במתכונת דומה לזו של פרנקפורט. "התחלנו עם חנות מחסן הצמודה לסטודיו שלנו בבניין תעשייתי בבית טפר, והמזכירה קמה מדי פעם לעזור ללקוחות הבודדים שביקרו וחיפשו מציאות. הלקוחות התערבבו עם מה שקורה בסטודיו והיה בזה קסם מסוים, אבל ככל שהתרחבנו צברנו כמות עודפים גדולה יותר ויותר והמחסן לא התאים לשירות לקוחות רבים", מספר אורי להבי, מנכ"ל המותג.



להבי הבין שני דברים: לכל המעצבים יש אינטרס למכור את העודפים שלהם, ורק לקוחות מעטים ואדוקים פוקדים את הסטודיו הנסתר באזור שאינו מרכזי. להבי הציע למעצבים נוספים שהחזיקו סטודיו בבניין בית טפר, בהם רונן חן, להתארגן ככוח משותף. היוזמה הועברה לבעל הבניין והוחלט לרכז את החנויות בקומת הרחוב בחזית עם חלונות ראווה ואג'נדה של מתחם אאוטלט.



"כשקיבצנו את החנויות היה לנו כוח פרסום גדול יותר וגם פוטנציאל למשוך לקוחות למקום לא כל כך קונבנציונלי למבקרים בדרום תל אביב", אומר להבי. הבניין ברחוב תל גיבורים 5 בתל אביב נהפך לשדרת מעצבים מרשימה. מלבד אלו שכבר הוזכרו, נהנים המבקרים מחנויות עודפים של המעצבים חגית טסה, ברכה בר און, טלי אימבר, דונה גיי ומעצבים נוספים.



אות להצלחה היה כשמעצבים נחשבים שאינם מחזיקים בסטודיו בבניין החליטו לנצל את המיקום ולפתוח חנות במתכונת דומה, כמו מאיה נגרי, סיגל דקל ורינה צין. הקונצפט החדש תורם למכירות ומושך אליו מבקרים. "חבורות של נשים הפכו את המרכז לתחנה קבועה. הן כבר לא צריכות להסתובב בבניין או לגמוע מרחקים ברחבי תל אביב. בשנה הקרובה מתוכננות להיפתח עוד ארבע חנויות של מעצבים בחלקו האחורי של הבניין", אומר להבי.



בחיפושנו אחר חנויות עודפים של מעצבים ישראלים התקשינו למצוא כאלה הפונות לגברים. אחת המעטות שמצאנו היא של מותג הגלאם-רוק שוגר דדי של צמד המעצבות מאיה גיגי-דומב ולי נרובאי-לנגר, שהפסיקו לייצר השנה בגדי גברים - ומציעות את כל הקולקציות הקודמות בחנות העודפים שלהן ברחוב שנקין בתל אביב, במחירים אטרקטיביים במיוחד.



חנויות נוספות הן חנות הסטודיו של המעצב דויד ששון, שידוע בחליפות החתן שלו ברחוב מוהליבר בתל אביב, וחנות הסטודיו של המעצב המוביל דורון אשכנזי ברחוב הגדוד העברי בתל אביב, שפותח את שעריו אחת לכמה חודשים כחנות אאוטלט. המכירה הקרובה תתקיים בסוף השבוע הקרוב.



גברים



דורון אשכנזי



מה יש בחנות: אחת לכמה חודשים מתקיימת מכירה מיוחדת בסטודיו של דורון אשכנזי. המכירה הקרובה: סוף השבוע הקרוב, 11-12 בפברואר, 11:00-19:00. במכירה יוצעו פריטים מעונות קודמות בהנחות של 30%-60% ומהעונה הנוכחית בהנחות של 20%-30%.



איפה: הגדוד העברי 5, תל אביב



במקום 750 שקל



300



שקל



שוגר דדי



מה יש בחנות: פריטים מעונות קודמות לגברים ולנשים ואביזרים של מעצבים צעירים.



מחירים: 50-300 שקל, במידות s-l לנשים ו-s-xl לגברים.



איפה: שנקין 39, תל אביב



*משתתף במבצע שני פריטים ב-100 שקל



במקום 308 שקל



*80



שקל



דויד ששון



מה יש בחנות: בגדים מעונות קודמות וסמפלים, נעליים ואקססוריז בהנחות ופריטים מהקולקציה החדשה במחיר מלא.



מחירים: 1,200-150 שקל, במידות s-xl.



איפה: מוהליבר 37, תל אביב



במקום 1,490 שקל



500



שקל



נשים



יוסף



מה יש בחנות: בגדים מהעונה הקודמת של יוסף ושל מעצבים נוספים וסמפלים. בחנות יש גם דגמי קז'ואל מהעונה הנוכחית ואקססוריז במחיר מלא.



מחירים: 150-800 שקל, במידות s-l.



איפה: בעלי המלאכה 9, תל אביב



במקום 1,900 שקל



799



שקל



רונן חן



מה יש בחנות: בגדים מעונות קודמות, עודפי ייצור וסמפלים.



מחירים: 49-469 שקל, במידות 36-46.



איפה: תל גיבורים 5 (בית טפר), תל אביב



במקום 599 שקל



149



שקל



comme il faut



מה יש בחנות: בגדים מעונות קודמות לצד קולקציית קלאסיק בייסיק מהעונה הנוכחית. בחנות הסטודיו יש גם סוג ב' ומגוון נעליים ואקססוריז בהנחות.



מחירים: 50-599 שקל, במידות 36-48.



איפה: מלכי ישראל 9 (כיכר רבין) ובחנות הסטודיו בפלך 3, תל אביב



במקום 1,990 שקל



796



שקל



נעמה בצלאל



מה יש בחנות: בגדים מעונות קודמות, עודפי ייצור, סוג ב' וסמפלים. בחנות יש גם נעליים ואקססוריז במחיר מלא.



מחירים: 725-100 שקל, במידות 26-44.



איפה: דיזנגוף 234, תל אביב, וקינג ג'ורג' 26, ירושלים



במקום 489 שקל



195



שקל



דניאלה להבי



מה יש בחנות: תיקים, נעליים וארנקים מעונות קודמות וסמפלים, וכן כל הקולקציה החדשה במחיר מלא.



מחירים: 1,000-30 שקל.



איפה: תל גיבורים 5 (בית טפר), תל אביב



במקום 1,490 שקל



790



שקל



דורין פרנקפורט



מה יש בחנות: מבחר בגדים מעונות קודמות, סוג ב' וסמפלים.



מחירים: 900-20 שקל במידות 5-0.



איפה: שוקן 32, תל אביב



במקום 690 שקל



552



שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully