וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הגרמני אישר את השימוש בגלולת אבחון סרטן המעי הגס של גיוון אימג'ינג

מאת יורם גביזון

9.2.2011 / 6:48

בגיוון מעריכים כי האישור יגדיל את מכירות הגלולה למעי הגס בגרמניה, אך לא מציגים מספרים



>> המוסד הגרמני שממונה על קביעת גובה החזר ההוצאות עבור הבדיקות בבתי חולים בגרמניה אישר את השימוש ב-pillcam colon, הגלולה שפיתחה חברת גיוון אימג'ינג לאבחון אי-סדירויות במעי הגס, בחולים שמאושפזים בבתי חולים במדינה. עם זאת, המוסד הגרמני (drg) עדיין לא קבע במדויק את הקוד לבדיקה, כלומר את גובה ההחזר בגין הבדיקה.



המוסד הגרמני פירסם במקום זאת שיטה לקביעת גובה ההחזר אד-הוק, בעיקר על בסיס חומרת מצבו של החולה. יובל ינאי, סמנכ"ל הכספים של גיוון אימג'ינג, אמר כי האישור שניתן לגלולת המעי הגס של החברה אינו לאבחון של סרטן המעי הגס, כלומר אינו הגלולה אינה מאושרת לשימוש כתחליף לקולונוסקופיה, אלא היא מיועדת למקרים שבהם לא היה ניתן להשלים את הקולונוסקופיה ולאבחן את מצבו של צדו השמאלי של המעי הגס.

ינאי ציין כי חשיבות ההכרזה היא בכך שלראשונה נתן גוף רשמי של משרד הבריאות הגרמני הכשר לשימוש ב-pillcam colon - מהלך שעשוי, להערכתו, להקל על גיוון אימג'ינג, שמעוניינת לקבל תעריף קבוע לשימוש בגלולה גם לכלל האוכלוסייה. לדבריו, האישור יגדיל את מכירות הגלולה למעי הגס, אם כי הוא נמנע בשלב זה מהערכה מה יהיה גודל התרומה בשל היעדר נתונים מספקים על השוק בגרמניה.



לדברי ינאי, מכירות pillcam colon באירופה מסתכמות ב-1.5 מיליון דולר לשנה. הגלולה קיבלה לראשונה אישור שיווק מרשות הבריאות האירופית ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully