וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה כבר שכחה את המהומות במצרים

שרית מנחם

9.2.2011 / 6:48

BenchMarker



>> קצת יותר משבוע אחרי המהומות במצרים - אירוע שמשך את הבורסה המקומית מטה - נראה כי מדד ת"א 25 טיפס מעלה בחזרה. האם המשקיעים המקומיים שכחו את הסיכונים החדשים שנולדו באחרונה מהשכנה הדרומית? הרי רק לפני שבוע דיברו על חששות מהאירועים: על מזרח התיכון בעידן חדש שאינו מבטיח טובות לישראל פוליטית וכלכלית; דירוג האשראי של ישראל שעלול להיפגע כתוצאה מהחלשת הכוחות המתונים במצרים; וצינון ביחסים עם מדינות ערביות נוספות.

אז מה קרה? לא הרבה, פשוט התרגלנו. כבר כמה ימים שבמצרים נרשמת רגיעה. חוסני מובארק אמנם הודיע שלא יתמודד בבחירות במצרים בספטמבר, ובכך יקטע כהונה שנתמתחה על פני 30 שנה. ואולם מאז רחובות מצרים שקטו יחסית, היריות ברחובות פסקו, הבנקים פתחו את שעריהם ואפילו הבורסה המצרים חידשה את פעילותה. עננת האי ודאות שריחפה כאן לפני שבוע וחצי עדיין מעלינו, אבל בהיעדר חדשות נוספות הפעילים בשוק חוזרים לשגרה: דו"חות וול סטריט, טבע שפיספסה את תחזיות האנליסטים ועליית הריבית בסין - הם במרכז תשומת הלב.



ואולי מלבד הרגיעה בינתיים, ולמרות המשבצות החסרות באשר לדמותו של המנהיג החדש במצרים ויחסו לישראל, ציפינו שיהיה קצת יותר גרוע. הירידות בבורסה בימי התסיסה בקהיר שיקפו את החשש ממה שמתרחש ברחובות, אך גם את החשש מהשלכות האירועים. היו שחששו מהתלקחות בכל הקשור לישראל כזו שתגרור התבטאויות חריפות ומסוכנות על ישראל ממצרים ומכיוונים אחרים בעולם האיסלמי. זה לא קרה. גם תעלת סואץ לא נסגרה ואפילו הפיצוץ בצינור הגז למזלנו היה בצינור המוביל לירדן ולסוריה. את הרגיעה הזאת אפשר לראות אפילו במחירי הנפט שרשמו מאז עליות קלות של 2% בלבד.



כל בורסה מגיבה לאירועים מפתיעים, אבל כרגע קשה לכמת את הנגזרות. איך ישפיע שינוי המשטר במצרים על החברות באחד העם ואיך זה ישפיע על הדיווידנד של החברות? אף אחד לא באמת יודע. מה שתורם לעליות הם גם אגמי הנזילות שנצברו אצל מנהלי ההשקעות, שמטשטשים את המתאם בין המצב הביטחוני למסכים בבורסה. ובכלל האירועים האחרונים מדגישים את התגובות המהירות של הבורסה לאירועים. זמינות המידע והניתוחים מורידה ומעלה את הבורסה במהירות - נתון שלא משאיר הרבה הזדמנויות לתזמן את השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully