וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה דורשת הבהרות מערוץ 10: מעבר חברת החדשות לירושלים כלל לא מופיע בסעיפי תקציב 2011

מאת אופיר בר-זהר

9.2.2011 / 8:00

באחרונה הוצב שלט של חברת החדשות על בניין JCS; ערוץ 10: "נוקטים צעדים מעשיים להרחבת הפעילות בעיר"



>> חברים במועצת הרשות השנייה מפקפקים בכוונתו של ערוץ 10 לבצע את המעבר הנדרש של האולפנים לירושלים. כמה מהספקות נבעו מכך שבתקציב השנתי שהגיש הערוץ לרשות באחרונה לא נמצא סעיף של הוצאות המעבר לירושלים.







בעקבות תחושתם של חלק מחברי המועצה כי אין בכוונת הערוץ לעבור לירושלים, הם דרשו מהנהלתו הבהרות, ומחר צפויה להיערך פגישה בעניין. בתוך כך הציב בימים האחרונים ערוץ 10 שלט גדול עם הכיתוב "חדשות 10" על בניין jcs בכניסה לירושלים, שבו ממוקם אולפן הערוץ בבירה.



לפי נוסח חוק הרשות השנייה, שידורי החדשות של הערוצים המסחריים צריכים להיעשות מירושלים. בעוד שחדשות 2 משדרים מאולפנים בנוה אילן, ערוץ 10 משדר את החדשות מבית הוורד בגבעתיים. הפער הכספי המוערך של נסיעות העובדים והשעות הנוספות שבהן יימצאו בדרכים עשוי להגיע למיליוני שקלים בשנה, בנוסף לעלויות גבוהות של המעבר עצמו. לפי החוק, אם הערוץ לא יעבור לירושלים, הוא לא יהיה זכאי לקבלת רישיון שידורים קבוע.



מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כפי שהוכחנו עד כה, אנו עומדים ונמשיך לעמוד בכל המחויבויות שלקחנו על עצמנו במסגרת ההסדר. יותר מזה, אנו כבר נוקטים צעדים מעשיים להרחבת הפעילות בירושלים, ובהם: השבחה של אולפן החדשות בירושלים והרחבת השימוש בו. במקביל אנו פועלים במרץ לאתר אלטרנטיבות, כשהעדיפות שלנו היא למיקום בתוך ירושלים ולא בדרך אליה. כרגע המתווה של האופציה המועדפת עלינו, כפי שהוצע על ידי עיריית ירושלים, אינו מספק. מנכ"ל הערוץ וסמנכ"ל הכספים נפגשו וימשיכו להיפגש עם בכירי העירייה כדי לגבש מתווה ראוי ולהוציאו לפועל".



יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, מסר: "המועצה הנחתה את ערוץ 10 להציג תוכנית, כמתחייב מתיקון החוק, להעברת חברת החדשות לירושלים. כמו כן, חדשות 10 נדרשה להציג במסגרת תקציב 2011 את התקציב המשוריין למשימה זו וכן לוח זמנים לביצוע. הנושא יידון בישיבת המועצה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully