וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בארה"ב: לא נמצא קשר בין האלקטרוניקה במכוניות טויוטה לבעיית ההאצה הפתאומית

סוכנויות הידיעות

9.2.2011 / 8:48

מניית טויוטה עולה ב-5% בבורסת טוקיו; החברה העלתה את תחזית הרווח לשנה שתסתיים ב-31 במארס



מניית טויוטה מוטור עולה לרמתה הגבוהה זה עשרה חודשים בבורסת טוקיו לאחר שממשלת ארה"ב דיווחה כי לא מצאה קשר בין האלקטרוניקה בכלי הרכב של החברה ובין בעיית ההאצה הפתאומית בחלק מדגמי החברה. טויוטה העלתה את תחזית הרווח של החברה.



מניית טויוטה עולה ב-5% לכדי 3,660 ין - המחיר הגבוהה של המניה מאז חודש אפריל 2010. טויוטה היא המניה שרשמה את העלייה החדה ביותר הבוקר מבין מניות מדד ניקיי 225.







ממשלת ארה"ב תומכת בעמדתה של טויוטה כי לא היתה זו בעיה אלקטרונית אשר גרמה להאצה הפתאומית ואשר הביאה להשבתם של למעלה מ-8 מיליון מכוניות ברחבי העולם למוסכים. אותה השבה למוסכים הובילה לירידה של 0.4% במכירותיה של טויוטה בארה"ב בשנה שעברה, להגשתן של מאות תביעות ולקנס בגובה שיא לחברה.



"ממצאיה של ממשלת ארה"ב הם הדבר הכי טוב שטויוטה יכולה היתה לקוות לו", כך אמר אפרים לוי, אנליסט למגזר המכוניות בחברת סטנדרד אנד פורס בניו יורק לבלומברג, והוסיף: "המותג אולי לא נהנה כיום מהעוצמה שנהנה בעבר, אבל הוא יתאושש".



טויוטה העריכה אתמול כי רווחיה עשויים לרשום זינוק של 100% לכדי 490 מיליארד ין (6 מיליארד דולר) בשנת הכספים הנוכחית אשר תסתיים ב-31 במארס לעומת תחזית קודמת לעלייה ברווחיה לכדי 350 מיליארד ין בלבד. סכום זה עדיין הא רק כשליש מסכום השיא שרשמה החברה שלוש שנים קודם לכן, ואשר הסתכם ב-1.7 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully