וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה לנגיד בנק ישראל פורש מתפקידו

בתום קדנציה בת חמש שנים, הודיע בנק ישראל על פרישתו של המשנה לנגיד, פרופסור צבי אקשטיין. נגיד הבנק פישר הודה לאקשטיין, שיעזוב את תפקידו בעוד כארבעה חודשים

המשנה לנגיד בנק ישראל, צבי אקשטיין יסיים את תפקידו בעוד כארבעה חודשים, כך הודיע הבוקר (רביעי) בנק ישראל. אקשטיין יסיים תפקידו בתום קדנציה בת חמש שנים. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הודה לאקשטיין על תרומתו לעבודת בנק ישראל בשנות כהונתו, "על הידע הרב והמומחיות יוצאת הדופן בתחומים שונים ומגוונים שהביא עימו לתפקיד, ועל האנרגיה והרוח החיובית שהוא הביא לכל תפקיד שהוא עשה".

פישר הוסיף וציין שפרופ' אקשטיין סייע לו להוביל את עבודת הבנק בתקופה קריטית לכלכלת ישראל ולבנק ישראל, ועשה זאת בהצלחה רבה. אקשטיין הוביל במהלך כהונתו את המגעים עם משרד האוצר לגבי הנושאים בחוק אשר נוגעים במשותף לבנק ישראל ולאוצר.

עוד הקים אקשטיין, יחד עם החשב הכללי באוצר ועם הרשות לני"ע, את פורום שוק ההון, שעסק, בין השאר, בפיתוח שוק הריפו, בקידום מכשירים פיננסיים נוספים ובשכלול שוק ההון. בימים אלו הוא משלים את הכנת התשתית לאיגוח בשווקים הפיננסיים בישראל בשיתוף עם משרד המשפטים, רשות המסים, רשות ני"ע והפיקוח על הבנקים.

במסגרת הייעוץ הכלכלי של בנק ישראל לממשלה הוביל אקשטיין את התוויית המדיניות בתחום הטיפול בנושא העובדים הזרים, ועמד בראשן של כמה ועדות שדוחותיהן אומצו על ידי הממשלה, בהן הוועדה למדיניות התעסוקה. במסגרת זו הממשלה אימצה יעדי תעסוקה והגדלת ההכנסה מתעסוקה לאוכלוסיות החלשות בחברה ובמיוחד האוכלוסייה הערבית, החרדית ובעלי המוגבלויות.

כמו כן, אימצה הממשלה את מכלול התוכניות כעקרונות עבודת ממשלה ארוכת טווח בהגדלת ההון האנושי, הקטנת חסמים והרחבת הנגישות של הנשים הערביות, הגברים החרדים ומקבלי הבטחת הכנסה לשוק העבודה. בימים אלה משלים פרופ' אקשטיין את כתיבת הדו"ח של הוועדה לנושא תעסוקת פלסטינאים שהקימה הממשלה. מחליפו של אקשטיין ימונה על ידי הממשלה, בהמלצת הנגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully