וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמות מגיעות לסוריה: גולשים מדווחים על הסרת החסימה לאתרי פייסבוק ויו טיוב

סוכנויות הידיעות

9.2.2011 / 9:35

אף כי אין כל הודעה רשמית בנושא, אסד אמר בשבוע שעבר כי בכוונתו לקדם רפורמות פוליטיות



משתמשי אינטרנט בסוריה דיווחו ביום שלישי כי לראשונה זה 3 שנים היו שירותי פייסבוק ויו טיוב נגישים להם, אות לכך שממשלת אסד שוקלת להסיר את האיסור שלה על אתרי הרשתות החברתיות הפופולריים.



ממשלת סוריה לא מגיבה בכל הנוגע להגבלות האינטרנט שהיא מטילה, אך כמה משתמשים דיווחו לסוכנות הידיעות אי-פי אתמול כי האתרים נגישים לראשונה באופן חופשי, מבלי צורך להיעזר בגישה לאינטרנט באמצעות שירותים מחוץ לסוריה.

מאזן דרוויש, העומד בראש המכון הסורי למדיה ולחופש הביטוי, אמר כי קיבל "אישור רשמי למחצה" כי האיסור יוסר, אך לא פירט. עם זאת, לא מדובר בויתור משמעותי של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, כיוון שרבים התחברו לאתרים אלה באמצעות שרתים חיצוניים.



ייתכן כי הצעד מתבצע כהקלה שנועדה להפיג מעט את חוסר הנחת הציבורי, בעקבות ההתקוממויות העממיות במצרים ובתוניסיה. סוריה לא התמודדה בינתיים עם חוסר נחת ציבורי כפי שהתפרץ במדינות ערביות אחרות בימים אלה. קמפיין מקוון שקרא ל"יום של זעם" כנגד שלטון אסד בשבוע שעבר נכשל, כאשר לדמשק לא הגיעו מפגינים.



עם זאת, אסד אמר בשבוע שעבר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי על רקע האירועים במצרים ובתוניסיה, בכוונתו לקדם רפורמות פוליטיות. מאז קיבל לידיו את השלטון בסוריה מאביו, חאפז אל-אסד, בשנת 2000, הוא החל לקדם בהדרגה רפורמות, בייחוד בתחום הכלכלי. עם זאת, המשטר עדיין שולט במדיה ביד חזקה ופועל כנגד כל ביטוי של ביקורת או התנגדות פוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully