וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הטלפונים החכמים עקף ה-PC ברבעון הרביעי

סוכנויות הידיעות

9.2.2011 / 10:22

100.9 מיליון טלפונים חכמים נמכרו ברבעון הרביעי לעומת 92.1 מיליון מחשבים אישיים



לראשונה בהיסטוריה, יותר סמארטפונים נמכרו מאשר מחשבים אישיים, כך עולה מנתונים של חברת המחקר idc אודות הרבעון הרביעי של 2010. ברחבי העולם נמכרו 100.9 מיליון טלפונים חכמים, כדוגמת אייפון של אפל ובלאקברי של rim, עלייה של 87% מהתקופה המקבילה ב-2009.



מכירות המחשבים האישיים היו נמוכות מהצפוי, והסתכמו ב-92.1 מיליון יחידות, עלייה של 3%. האנליסטים של idc טוענים כי אין בהכרח קשר בין המגמות, מכיוון שלטלפונים החכמים ולמחשבים האישיים תכלית שונה, והצרכנים זקוקים בדרך כלל לשניהם. עם זאת, המחשבים האישיים נפגעו מהתחרות מצד מחשבי הטאבלט, כדוגמת האייפד של אפל.



הטלפונים החכמים זוכים לתאוצה במכירות בזכות ירידה במחירים, עם דגמים חדשים הנמכרים במחיר נמוך כדי 100 דולר, וסבסוד מסיבי של רשתות הסלולר. כמו כן, אנשים נוהגים להחליף סמארטפונים בדגמים מתקדמים יותר לעיתים קרובות יותר ממחשבים אישיים, המחולפים מדי 3-5 שנים.







העניין הגובר בתוכנת אנדרואיד של גוגל, המשמשת בעשרות דגמים של סמסונג,מוטורולה, htc ואחרים מסייע גם הוא לדחוף את מכירות הסמארטפונים.



תוכנת אנדרואיד של גוגל עברה את תוכנת אפל ואת סימביאן של נוקיה כמערכת ההפעלה הפופולרית ביותר לסמארטפונים בסוף 2010, לפי נתונים של חברת קנאליס.



בסיכום 2010 היתה נוקיה עדיין החברה המובילה במונחי מכירות, עם נתח של 33.1% מהשוק, אולם היתה זו נפילה קשה מנתח של 39%. ירידה נרשמה גם בנתח השוק של rim. אפל עלתה לנתח של 15.7% בסיכום 2010, ול-16.1% ברבעון הרביעי לבדו, בעיקר בזכות ביקוש באסיה. הקפיצות הגדולות ביותר במכירות נעשו על ידי סמסונג, שכבשה ב-2010 נתח שוק של 7.6%, יותר מכפליים הנתח שהיה לה ב-2009 ו-htc (ראו תרשים), בזכות דגמי גלקסי הפופולריים.



בשוק ה-pc, למרות הפיגור אחר הסמארטפונים, נרשם שיא מכירות במונחי יחידות. הצמיחה הולכת ומאטה בשנים האחרונות בגלל שיעור חדירה גבוה יותר, חדשנות נמוכה יותר, ומחיר גבוה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully