וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים קלות באירופה על רקע דו"חות חיוביים ומיזוגים; פרנקפורט עולה ב-0.4%

רונית דומקה

9.2.2011 / 11:14

מניית LSE המפעילה את בורסת לונדון מזנקת ב-8% עקב תוכניתה לרכוש את מפעילת בורסת טורונטו



המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות שערים, על רקע דו"חות כספיים ומיזוגים של חברות ביבשת; פרנקפורט עולה ב-0.4%; פאריס מוסיפה 0.3%; לונדון יורדת ב-0.1%.



הלשכה לסטטיסטיקה בגרמניה דיווחה היום כי היצוא מהמדינה עלה זה החודש השני ברציפות בדצמבר, הודות להתאוששות הכלכלית העולמית אשר הגדילה את הביקוש למוצרים ושירותים מהכלכלה הגדולה באירופה. היצוא, בהתאמה לשינויים עונתיים וימי עבודה, עלה ב-0.5% בחודש דצמבר לעומת נובמבר. היבוא לגרמניה ירד ב-2.3% לעומת נובמבר.



מניות הפיננסים רושמות עליות. מניית עולה ב-0.8%; מניית עולה ב-1% לאחר הדו"חות החיוביים אתמול; מניית סוסייטה ז'נרל עולה ב-0.9%.



מגזר הרכב ממשיך את העליות מאתמול. עולה ב-0.5% לאחר שאתמול דיווחה על עליה במכירותיה בחודש ינואר; פיאט עולה ב-0.6%; עולה ב-0.4%. מניית , יצרנית הרכב השניה בגודלה באירופה, יורדת ב-0.5% אף שהחברה דיווחה על חזרה לרווחיות בשנה שעברה. הרווח הנקי של פז'ו הסתכם ב-1.13 מיליארד יורו (1.54 מיליארד דולר) ב-2010, וזאת בהשוואה להפסד של 1.16 מיליארד יורו ב-2009. הרווח היה גבוה מתחזיות אנליסטים.



מניית lse, מפעילת בורסת לונדון, מזנקת ב-8% בעקבות דיווח על תוכניתה לרכוש את מפעילת בורסת טורונטו. לונדון סטוקס אקצ'יינג' גרופ (lse), אשר מפעילה את בורסת לונדון כבר 210 שנים, צפויה לרכוש את מפעילת בורסת טורונטו - tmx - בעסקת מניות בשווי 3.2 מיליארד דולר קנדי (3.2 מיליארד דולר). שתי החברות בחרו להתמזג כדי לקצץ עלויותיהן ולהתמודד עם הירידה בנתח השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully