וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: “נמאס לי מהקשקושים כאילו קרנות הון סיכון צריכות להתנצל"

גיא גרימלנד

9.2.2011 / 11:42

אמר את הדברים בפורום MIT; "השכל של היזמים הוא כחול לבן אבל הכסף שמממן את ההיי-טק הוא לא כחול לבן"



אולם מלא עמוס ביזמים ומנהלים בקרנות הון סיכון היה אמש (ג') בכנס שערך פורום mit באוניברסיטת תל אביב. ככל הנראה בגלל הפאנל שכלל כמה מהדמויות המוכרות בהיי-טק הישראלי: חמי פרס (פיטנגו), דן ציפורין (אנג'ל והמייסד שופינג.קום), אדי שלו (ג'נסיס פרטנרס), יאיר גולדפינגר (אנג'ל ומנהל טכנולוגי ראשי בדוטומי), טל ברנוח (יזם סדרתי ואנג'ל) ויהודה דורון (סילברלייק). הנחה את הפאנל יזהר שי (קיינן פרטנרס).



האירוע אמש, בדומה לאירועים אחרים שעורך פורום mit, כמו תמיד מספק כותרות מעניינות. אחת מהן הגיעה דווקא לקראת סוף הפאנל שנערך. חמי פרס, מנהל שהמזג שלו רגוע בדרך כלל, הביע טרוניה קלה, על הניסיון לשקף כאילו קיימת אווירת מלחמה בין יזמי חברות סטארט-אפ לקרנות הון סיכון ישראליות.



“נמאס לי מהקשקושים כאילו קרנות הון סיכון צריכות להתנצל. אני לא שומע קרנות הון סיכון שמטילות דופי ביזמים, אבל אני כל הזמן שומע יזמים שמדברים על קרנות. אני מנהל בקרן הון סיכון, ואולי אני לא יזם כעת, אבל כשהקמתי את מופת ופיטנגו, פעלתי כמו יזם. אני 18 שנים עוסק בהון סיכון. חוויתי לילות וימים ארוכים עם חברות שנכשלו והשחיתו כסף לריק. ובכל זאת אני לא משמיץ.



עוד אמר פרס שהוא "מציע להפסיק את ההתקרקשות הזאת. אנחנו מנסים לבנות כאן תעשייה. אנחנו עובדים קשה. אנחנו סובלים ממפחי נפש לא פחותת מיזמים. אנחנו לא הכי חכמים או מוכשרים בעולם. מטבע הדברים כשאתה פוגש אלף חברות שחושבות שההמצאה שלהן היא הדבר הכי טוב שיש בעולם – קשה לומר ליזם שכבר ראיתי 20 מיזמים כאלה בעבר. וממילא אנחנו לא שופטים ולא יודעים מה יצליח.



"הטון המתנצל של קרנות הון סיכון הוא ילדותי", טען פרס, "אנחנו לא במלחמה עם העיתונאים ולא עם היזמים. אנחנו לא מנסים לקחת קרדיט שלא מגיע לנו. הגיע הזמן שקרנות הון סיכון יפסיקו להיות שק חבטות. אנחנו עובדים עם מספיק סיכונים וקשיים. צריך להפסיק להתנצח ולהתנגח. אנחנו בונים כאן תעשייה כחול לבן. השכל של היזמים הוא כחול לבן. לצערי הכסף שמממן את ההיי-טק הוא לא כחול לבן. כפי שנאמר כאן על ידי האנג'לים: כל מי שיש לו רעיון והוא נחוש – יקבל מימון. הגיע הזמן לאחר 18 שנים שאני בהון סיכון להפסיק עם השטויות ולהתעסק עם הבעיות והדברים החשובים שקשורים לענף ההיי-טק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully