וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה לבקשת העובדים הסוציאלים; יוכלו לשבות בעוד שבועיים

חיים ביאור

9.2.2011 / 12:11

יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים יצחק פרי: "ניהלנו מו"מ בתום לב, אך דחקו אותנו לפינה"



ההסתדרות הכרזה היום על סכסוך עבודה לבקשת איגוד הסוציאלים. משמעות ההכרזה היא כי העובדים הסוציאלים יהיו רשאים לשבות לפי החוק בעוד שבועיים, אם בתקופה זו לא תחול התקדמות במגעים בין האיגוד לבין משרד האוצר.



החלטת ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה התקבלה לאחר שבימים האחרונים נקלע למבוי סתום המשא ומתן בין איגוד העובדים הסוציאלים בראשות יצחק פרי לבין הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אילן לוין, בעניין דרישות השכר של עובדים אלה.



איגוד העובדים הסוציאלים הוחרג, לפי בקשתו, מהסכם השכר במגזר הציבורי עליו חתמה ההסתדרות בראשית נובמבר 2010, ואשר הבטיח לעובדים תוספת שכר של 6.25% (בפריסה ל-3.5 שנים) ועוד מענק חד פעמי בסך 2,000 שקל, לאחר שהאוצר הכיר בצורך להבטיח תגמול גבוה יותר לעובדים הסוציאלים, ששכרם לא עלה, ואף נשחק, מאז נחתם הסכם השכר האחרון לעובדים אלה, לפני 16 שנים.



בהודעת ההסתדרות לממונה על יחסי עבודה במשרד התמ"ת, עו"ד שלמה יצחקי, נכתב כי עילת ההכרזה על הסכסוך היא "חוסר תום לב מצד משרד האוצר, סחבת במו"מ והיעדר תשובות ענייניות לדרישות שהעלה האיגוד במהלך המו"מ". סכסוך העבודה והשביתה שעשויה לפרוץ בעוד שבועיים יקיפו את העובדים הסוציאלים ברשויות המקומיות, משרדי הממשלה (כולל הביטוח הלאומי) ומערכת הבריאות.



יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, אמר היום כי שכר העובדים הסוציאלים נשחק משמעותית "ולכן הם פותחים במאבק צודק". יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים פרי אמר: "האוצר מתעתע בנו. מצד אחד הממונה על השכר מדבר על הצורך בשיפור שכרם של העובדים הסוציאלים ומצד שני, כשהדבר מגיע למעשים, הוא לא מוכן לשיפור משמעותי בשכר של אחד המגזרים המקופחים ביותר במשק. ניהלנו מו"מ בתום לב, אך דחקו אותנו לפינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully