וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטרקציה בחיפה: אניית המכולה הגדולה ביותר שעגנה בנמל העמיסה 2,000 מכולות

רם עוזרי

9.2.2011 / 13:51

אניית הענק, הנושאת עד 6,500 מכולות, עוגנת בימים כתיקונם בפורט סעיד בדרכה לתעלת סואץ ולסינגפור



בשעות אלה עוגנת במסוף כרמל אניית המכולות הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לנמל חיפה. מדובר על האנייה ym maturity של חברת yang ming הטייוואנית שהגיעה לנמל חיפה במקום לתחנה המרכזית הקבועה שלה באזור - נמל פורט סעיד. האנייה תאסוף מכולות שנפרקו בסופשבוע בנמל חיפה על ידי אניות הזנה קטנות יותר של החברה הטייוואנית.



בחברה הטייוואנית בחרו להשתמש בנמל חיפה כנמל שטעון (פריקה וטעינה מחדש של מכולות) זמני בשל המהומות במצרים וחוסר הודאות שנוצר בעקבותם. האנייה עוצרת בחיפה לאחר שביקרה לפני כן בנמל fos sur mer בדרום צרפת, והיא תעמיס על סיפונה כ-2,000 מכולות בדרכה לסינגפור.



ה-ym maturity היא אניית מכולות בגודל post panamax שמשמעו שגודלה אינו מאפשר לה לעבור בתעלת פנמה. האונייה יכולה להכיל עד 6,500 מכולות יחידות (בניגוד למכולות כפולות של 2teu), אורכה הוא 300 מטר ורוחבה 40 מטר, כרוחב 16 מכולות.



"עבור אניות מהסוג הזה ואף גדולות מאלה נבנה מסוף כרמל החדש" מספרים היום בנמל חיפה. בנמל אף הביעו תקווה כי העבודות להעמקת תעלת הכניסה לנמל חיפה יואצו היות ונכון לעכשיו זו המגבלה הטכנית היחידה המונעת כניסת אניות ליין גדולות אף יותר. בשבועות הקרובים תבצע חברת נמלי ישראל העמקה של תעלת הכניסה לעומק של 15.75 מטר, כאשר בשלב הבא תועמק התעלה לעומק של 17.5 מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully