וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין : אסור לעצור את ההפחתות במס החברות ובמס הישיר

מוטי בסוק

9.2.2011 / 14:31

"ביטול הבלו על הדלק והמע"מ על המים או כל הוזלה אחרת איננו מצדיק את עצירת הרפורמה במס הישיר"



"ביטול הבלו על הדלק והמע"מ על המים או כל הוזלה אחרת במוצרי היסוד החיוניים איננו מצדיק את עצירת הרפורמה במס הישיר על יחידים או את עצירת הרפורמה במס החברות - ההיפך הוא הנכון. עצירת רפורמות אלה תגרום לירידה בהכנסות המדינה ממסים ועלולה לגרום להאטת הצמיחה הכלכלית" - כך אמר היום נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין.



לדברי לין, לשעבר הממונה על הכנסות המדינה, "יש לבטל מיידית את העלאת הבלו על הדלק מבלי להטיל מס חלופי על הציבור. מערכת הכנסות המדינה היא מערכת דינמית והיקפה הכולל אינו מותנה רק בשיעורי המס, אלא גם בקצב הצמיחה הכלכלית, הרחבת התעסוקה ויכולת מערכת המס להגיע קרוב ככל האפשר לגביית מס אמת. את הכנסות המדינה ניתן תמיד להעלות גם בדרך של ביטולי פטורים ושימוש יעיל יותר בכלים שיש למערכת המס."



לין ציין כי "אסור לסטות מהרפורמה במס הכנסה על יחידים ומהפחתת מס החברות. כבר כיום, ברמת הכנסה של למעלה מ-8,661 שקל, שיעור מס ההכנסה עומד על 23%, וברמה של 14,071 שקל שיעור המס הוא 30%. שיעורי מס תלולים אלה מוטלים על אוכלוסיה רחבה המהווה חלק חשוב מכוח העבודה בישראל ואסור לפגוע במוטיבציה שלה".



לטענתו, "אחת הסיבות לצמיחה הכלכלית בעשור החולף היתה הפחתת מס החברות בשיעור שווה לרוחב כל המגזר העסקי. רק לפני 40 יום החליטה ועדת הכספים להפחית באופן דרסטי את מס החברות למפעלים יצואנים עד לרמה מאוד נמוכה של 12% במרכז הארץ, זאת לעומת מס חברות של 24% לכלל המגזר העסקי. בלימת הרפורמה במס החברות תקצין את האפליה הסקטוריאלית הבלתי רצויה ותפגע דווקא באותו חלק של המגזר העסקי שהוא בית היוצר העיקרי של מקומות העבודה בישראל".



לדעת לין, "העלאת הבלו על דלק הייתה משגה, אולם אסור בשום אופן להיגרר למשגים נוספים ואולי חמורים יותר. אי אפשר לפעול תמיד על פי מבחן הפופולריות. יש להתמיד במדיניות כלכלית שקולה ומאוזנת".



נשיא לה"ב, יהודה טלמון, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להפסיק לשנתיים את מיתווה הורדת המסים הישירים, ובמקביל להפסיק את הפגיעה בעצמאים ובעלי עסקים קטנים באמצעות העלאות המסים העקיפים.



במכתב אישי לראש הממשלה, כתב טלמון: "אדוני ראש הממשלה, כלכלת ישראל צלחה את גלי הצונאמי של המשבר העולמי באופן מעורר קנאה אצל אומות העולם, חלק לא מבוטל בשל מדיניות הממשלה וחלק לא מבוטל בשל חוסנו של המגזר העסקי והתוצאה היא עודפי גבייה של כ-12 מיליארד שקל ב-2010. עם תוצאות כאלה, אין מקום לייקור הדלק, לעלייה המסחררת במחיר המים ובודאי לאי קיום התחייבויות שניתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully