וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז צ'צ'יק עוזב את שמלצר; בדרך להתמנות למנכ"ל דלק בנלוקס

מיכאל רוכוורגר

9.2.2011 / 16:37

צ'צ'יק שימש בעבר כמנכ"ל ויזה כ.א.ל, כמנכ"ל אלרן השקעות, ומילא תפקידי ניהול בכירים בתנובה



חודשיים בלבד לאחר שמונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון קבוצת אפקון תעשיות שבשליטת שלמה שמלצר, דיווחה אתמול אפקון על סיום תפקידו של בועז צ'צ'יק. המנכ"ל לשעבר של חברת כרטיסי האשראי ויזה כ.א.ל שבשליטת בנקי דיסקונט והבינלאומי לא צפוי להיות מובטל במשך תקופה ארוכה. אם לא יחולו הפתעות של הרגע האחרון, יצטרף צ'צ'יק, 55, לקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, ככל הנראה כמנכ"ל חברת דלק בנלוקס, ויחליף את המנכ"ל הפורש ציון גינת. דלק בנלוקס, המצויה בשליטת דלק פטרוליום (80%) ודלק ישראל (80%), מרכזת את פעילות הדלקים של קבוצת דלק ברחבי צרפת, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג.



באחרונה רכשה דלק אירופה את פעילות שיווק הדלק של ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (bp) בצרפת תמורת כ-175 מיליון יורו. פעילות זו כוללת כ-416 תחנות תדלוק תחת המותג bp, כ-300 חנויות נוחות, כ-200 מתקנים לשטיפת מכוניות וכן אחזקות בשיעורים שונים בשלושה טרמינלים המשמשים לאספקה ולאחסנה של דלק לצרכי פעילות זו. זאת בנוסף לכ-803 תחנות תדלוק ממותגות texaco וכן כ-66 תחנות ברחבי בלגיה, הולנד ולוקסמבורג שנרכשו באוגוסט 2007 מידי ענקית האנרגיה שברון תמורת כ-404 מיליון יורו.



שמו של צ'צ'יק, שכיהן לפני ויזה כ.א.ל כמנכ"ל אלרן השקעות, וכן מילא תפקידי ניהול בכירים בתנובה, הוזכר בשנים אחרונות מספר פעמים כמועמד לתפקידי ניהול בכירים בקבוצת דלק, אך בסופו של דבר הדברים לא התממשו. ככל הידוע, עדיין לא נסגרו מלוא פרטי החוזה של צ'צ'יק, אך סביר להניח ששכרו של צ'צ'יק לא יהיה נמוך מהשכר החודשי של 100 אלף שקל שהוא היה אמור לקבל באפקון. צ'צ'יק, שלא הצליח להגשים את תוכניות ההנפקה של ויזה כ.א.ל, אולי יצליח לעשות זאת בדלק אירופה.



בתקופתו של צ'צ'יק היתה ויזה כ.א.ל חברת כרטיסי האשראי הרווחית ביותר בשוק, אך הוא נאלץ לסיים את תפקידו לאחר שהחברה התמודדה עם פרשיות רבות, ביניהן קנס שספגה מוויזה העולמית בעקבות חריגות בפעילות הסליקה הבינלאומית שלה, חקירה שעורכת לחברה מאסטרקארד, ושינויים שנדרשו על ידי בנק ישראל.



צ'צ'יק יצטרף בקבוצת תשובה לשורה של בנקאים בכירים לשעבר, בהם משה עמית, יו"ר דלק ישראל בהווה ובעבר ממלא מקום מנכ"ל ובכיר בבנק הפועלים; שלמה זהר, יו"ר בנק דיסקונט לשעבר ודירקטור בדלק us בהווה; אהרון קצ'רגינסקי, יו"ר דלק נדל"ן בהווה וסמנכ"ל בכיר וראש חטיבה עסקית בבנק דיסקונט בעבר; אבי הראל, דירקטור בקבוצת דלק והפניקס בהווה וראש חטיבה פיננסית בבנק הפועלים בעבר; המשנים למנכ"ל בבנק הפועלים בעבר, כמו יוסי דאובר, המשמש כדירקטור בקבוצת דלק ויעקב אלינב, שהוא דירקטור בדלק נדל"ן; דודי ארליך, יו"ר דלק אירופה ולשעבר סגן ראש חטיבה עסקית בלאומי. בעבר הועסקו בקבוצה בכירים לשעבר מבנק לאומי, כמו אהוד שפירא, יו"ר הפניקס לשעבר ודירקטור בלאומי, עוזי לוי וכן ראובן שפיגל, המשמש כיום כמנכ"ל דיסקונט ובעבר היה מנכ"ל דלק נדל"ן.



בתוך כך, דיווחה דלק ישראל כי בכוונתה להנפיק סדרת אג"ח חדשה של 400 מיליון שקל, בעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) של 5 שנים שדורגה ע"י מידרוג בדירוג a2 עם אופק יציב. התמורה תשמש את החברה למחזור חוב ולפעילות שוטפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully