וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינמה סיטי בדרך לירושלים: בניית המתחם תחל בימים הקרובים

רנית נחום-הלוי

9.2.2011 / 17:03

מתחם בתי הקולנוע, שיכלול 15 אולמות הקרנה מתקדמים, יישאר סגור בשבתות



בימים הקרובים יחלו קבוצת ניאו לינאו, קבוצת שמרוק וחברת מטרופוליטן בבניית מתחם הסינמה סיטי בירושלים. הקמת מתחם בתי הקולנוע תצא לדרך לאחר שבשבועות האחרונים אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים את בקשת ההיתר שהועברה לפני כשנה. העירייה הסדירה עם בעלי המתחם, משה ולאון אדרי, ויקב כהן, הבעלים של ניאו לינאו, והבעלים של קבוצת שמרוק ומטרופולין, משפחת חדידה מצרפת, שהמתחם לא יפעל בשבת בגלל רגישות המקום.



מתחם הסינמה סיטי תוכנן על-ידי משרד האדריכלים קולקר-קולקר אפשטיין, הוא יוקם במתחם הלאום בכניסה לעיר וישתרע על פני כ-10 אלף מ"ר בנוי. לפי התוכנית, המבנה יהיה בן ארבע קומות. בקומה הראשונה יוקמו חדרי הקרנה ובתי קפה ויתר הקומות יכללו 15 בתי קולנוע ואולמות מודרניים כאולם סינמה מקס, אולם להקרנת סטרים בתלת ממד, אולם להקרנות אינטראקטיביות וחמישה אולמות להקרנות עבור לקוחות וי.איי.פי. במתחם ישולבו מעליות שקופות ודרגנועים המובילים לאולמות והוא יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות.



המתחם יושב על קרקע בשטח של 10 דונם, בה ייבנו, בנוסף למבני הקולנוע, שלושה מבני ציבור ובהם שטחי מסחר בהיקף של כ-4,000 מ"ר, שישמשו גם את באי משרדי הממשלה, מרכז מבקרים בהיקף של כ-2,400 מ"ר בנוי ובניין נוסף של ארץ ישראל יפה בהיקף של כ-1300 מ"ר בנוי.



מתחם הסינמה סיטי יוקם על קרקע בייעוד ציבורי, ולכן בשלב זה ייבנה ויופעל בשימוש חורג, כשבהמשך תפעל הוועדה המקומית לאשר תוכנית בניין עיר מפורטת.



ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר בתגובה כי "ירושלים נמצאת בשנתיים האחרונות בעיצומה של תנופה תרבותית. העירייה משקיעה משאבים רבים בהפיכת העיר לבירת תרבות ובילוי כדי שתהיה אטרקטיבית ומושכת לצעירים, לתיירים ולעסקים. מתחם הסינמה סיטי יצטרף למתחמי הבילוי הנוספים בעיר ויהיה מרכז בילוי לצעירים, משפחות וכל המבקרים בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully