וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבואנים מפרסמים אזהרה לציבור: "האופניים החשמליים מסוכנים"

דניאל שמיל

9.2.2011 / 17:16

"האופניים התמימים הופכים לכלי רכב מהיר - מגיעים גם למהירות של 60 קמ"ש"



חטיבת יבואני האופניים באיגוד לשכות המסחר פירסמה היום "אזהרה חמורה לציבור" בנוגע לאופניים חשמליים לא תקניים. לפי היבואנים יש "תופעה מסוכנת ומדאיגה בה נמכרים בשוק אופניים בעלי מנוע עזר חשמלי עם הספק גבוה מהמותר וכך הופכים האופניים התמימים לכלי רכב מהיר המסכן הן את הרוכבים והן את הולכי הרגל. יש לנקוט במשנה זהירות ולבקש מהמוכרים אישורים לכך שמנועי העזר החשמליים מאושרים על ידי מכון התקנים".




בישראל מותר למכור אופניים חשמליים עם הספק מירבי של 250 וואט ומהירות שאינה עולה על 25 קמ"ש. התקן מחייב גם שהאופניים יופעלו בדיווש ללא הפסקה. אולם, כפי שקרה בתחום הקורקינטים, המגבלות לא נאכפות ובישראל נמכרים אופניים חשמליים עם הספקים גבוהים יותר, המגיעים למהירות של 60 קמ"ש.



יבואני האופניים ממליצים לרוכבים לבדוק האם האופניים החשמליים עומדים בתקן, אולם היבואנים מתעלמים מהעובדה שלקוחות רבים רוצים דווקא אופניים לא חוקיים.



לדברי זיו גולדשמיט, מנכ"ל מצמן את מרוץ ויו"ר חטיבת יבואנית האופניים, "רוכבי אופניים חשמליים הנוסעים ברחובות הערים במהירויות גבוהות חושפים את עצמם ואת הולכי הרגל לפגיעות. אופניים חשמליים אלו המהווים כלי רכב לכל דבר, יכולים לגרום למקרי דריסה ותאונות קשות".



כעת פונים באיגוד לשכות המסחר למשרד התחבורה כדי להגביר את האכיפה על אופניים לא תקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully