וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מכון ציגלמן למצב המשק: צפי להמשך צמיחה של התמ"ג

TheMarker Online

9.2.2011 / 18:39

46% מהמנהלים צופים צמיחה בתמ"ג, בעוד רק 3% צופים דעיכה בו; 26% צופים הגדלת מספר העובדים בארגונם



ממדד מכון ציגלמן למצב המשק עולה כי במשק ממשיכה לשרור אופטימיות בקרב מנהלים אודות הצמיחה החזויה לתוצר בחצי השנה הקרובה. 46% מהמנהלים צופים צמיחה בתמ"ג בחצי השנה הקרובה, בעוד רק 3% מהם צופים כי התמ"ג ידעך.



מדד מכון ציגלמן מבוסס על סקר תקופתי, שנערך בקרב מעל 200 מנהלים בכירים במשק. הסקר הנוכחי נערך בתחילת השבוע, לאחר התבהרות כלשהי במצב העניינים במצרים. בסקר נשאלו המנהלים אודות הערכתם לשינוי הצפוי בתמ"ג במשק עד לסוף הרבעון השני של שנת 2011, כוונתם לשנות את מספר העובדים בארגונם, ותחזיתם לשער-החליפין של הדולר אל מול השקל, במועד זה. תוצאות המדדים הקדומים חזו באופן יחסית מדויק התפתחויות מאקרו כלכליות במשק.



בקרב מנהלים ממגזרי המשק השונים, נמצא שיעור אופטימיות דומה אודות הערכתם לצמיחה בתמ"ג. במגזרי השירותים והיצור העריכו 45.6% מהמנהלים שהמשק יצמח בחצי השנה הקרובה, ובמגזר הציבורי האופטימיות היתה גבוהה במעט - 47.3%. זאת בעוד רק במגזר הציבורי התגלו מנהלים פסימיים אודות הצמיחה (7%), כאשר שיעורם במגזר היצרני היה אפסי ובמגזר השירותים כ-2%.







אהוד ציגלמן, מרכז המחקר, אמר כי "בשני הרבעונים האחרונים תחזית הצמיחה נראית כיציבה, והיא משקפת הלך רוח יחסית חיובי בקרב המנהלים, בשונה מההערכות באמצע שנת 2010".



בשוק התעסוקה צפויים לגבור גיוסי העובדים לקראת הרבעון השני



26% מהמנהלים במשק מתכוונים להגדיל את מספר עובדיהם בחצי השנה הקרובה, בעוד רק 5% צפויים להקטינו. לדברי ציגלמן, "לאור הקיטון באי-הוודאות אודות הצמיחה שחוזרת להיות עקבית ויציבה צפויים מנהלים לרוחב המשק להגדיל את מספר עובדיהם. אנו מעריכים שהגיוסים יגברו לקראת תחילת הרבעון השני. בחודשים האחרונים הינו עדים לעלייה ביוקר המחייה, וגם לעדכון כלפי מעלה של הסכמי השכר במגזר הציבורי. שני גורמים אלה צפויים להביא ללחצי שכר גם במגזר הפרטי, ולהוות גורם נגד למגמת הגידול בכמות המועסקים במשק. לדעתנו, על הממשלה לשקול הקטנה של המיסוי העקיף, וצמצום מעמדה כמונופול בשוק הקרקעות".







גם כעת המנהלים במשק חוזים התחזקות קלה של הדולר אל מול השקל. שער החליפין אותו חוזים בממוצע המנהלים במשק לסוף הרבעון השני של 2011 הוא 3.77 שקלים לדולר. שער החליפין אותו חוזים המנהלים המובילים בכלכלה הריאלית הינו יחסית גבוה. לדברי ציגלמן, "במידה ובנק ישראל והאוצר יצליחו לצמצם את תנועות ההון הספקולטיביות בשוק המט"ח, שער החליפין עשוי לעלות".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully