וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילות בורסות ניו יורק ופרנקפורט במגעים למיזוג: ייצרו את הבורסה הגדולה בעולם

סוכנויות הידיעות

9.2.2011 / 19:55

המיזוג צפוי ליצור חברה עם שווי שוק של 25 מיליארד דולר; בעלי דויטשה בורסה יחזיקו ב-60% מהחברה הממוזגת



nyse-יורונקסט, מפעילת בורסת ניו יורק, ודויטשה בורסה, המפעילה את בורסת פרנקפורט, הודיעו היום כי הן מנהלות משא ומתן מתקדם למיזוג אשר עשוי ליצור את מפעילת בורסות המניות הגדולה בעולם במונחי שווי שוק. שווי השוק המצרפי של שתי החברות, כ-25 מיליארד דולר, יעלה על זה של מפעילת בורסת הונג קונג, המחזיקה כיום בתואר בורסת המניות הגדולה בעולם במונחי שווי שוק.



בעלי המניות של דויטשה בורסה עתידים להחזיק בכ-60% ממניות החברה הממוזגת ואילו בעלי המניות של nyse-יורונקסט יחזיקו בכ-40% מהמניות. nyse רכשה לפני כחמש שנים את בורסת יורונקסט, אז הבורסה השנייה בגודלה באירופה, ויצרה בכך מפעילת בורסות מניות טרנס-אטלנטית ראשונה.



לונדון סטוקס אקצ'יינג' גרופ (lse), המפעילה את בורסת לונדון במשך 210 שנים, הודיעה מוקדם יותר היום כי תרכוש את מפעילת בורסת טורונטו - tmx - בעסקת מניות בשווי 3.2 מיליארד דולר קנדי (3.2 מיליארד דולר). שתי החברות בחרו להתמזג כדי לקצץ עלויותיהן ולהתמודד עם הירידה בנתח השוק. בעלי המניות בחברת lse יקבלו 55% ממניותיה של החברה הממוזגת בעוד בעלי המניות של חברת tmx יקבלו 45%.



מגזר מפעילות הבורסות בעולם נמצא במגמה גוברת של קונסולידציה בעשור האחרון. מאז ינואר 2000 בוצעו בעולם מיזוגים ורכישות של מפעילות בורסות בהיקף של כ-96 מיליארד דולר, לפי נתוני בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully