וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אתם שווים: סקר השכר הגדול של TheMarker

עידו סולומון

9.2.2011 / 20:04

מה קרה לשכר מנהלי חשבונות וכלכלנים מתחילים; האם שכר הבכירים קפא; כמה הרוויחו עוה"ד ועובדי היי-טק?



זר שירצה ללמוד על הכלכלה הישראלית יכול להסתכל על שלל טבלאות ונתונים אולם מסתבר, שדי לבדוק את מצבם התעסוקתי כמו שכרם של מנהלי הפיתוח העסקי כדי להבין לאן נושבת הרוח.




לפני פרוץ המשבר הפיננסי ב-2008, מנהל פיתוח עסקי בחברת היי-טק היה אחד התפקידים המבוקשים בתעשייה וסמנכ"ל בחברה בינונית בענף הרוויח בממוצע 48 אלף שקל לחודש. במחצית הראשונה של 2009 לעומת זאת, לאחר שחברות רבות ערכו התאמות במטרה להתמודד עם המשבר, הביקוש לתפקיד ירד לשפל ואיתו גם השכר.



בניגוד לעצות המומחים שסברו שדווקא בזמן הזה חשוב למצוא אפיקי פיתוח חדשים, חברות העדיפו להתמקד בעסקי הליבה. מחלקות פיתוח צומצמו או נסגרו ומנהלי פיתוח מפוטרים הציפו את השוק. רמות השכר הגיבו בהתאם: ירידה של למעלה מ-10% בתלוש המשכורת.



בחציון הראשון של 2010 החלו להיראות ניצני ההתאוששות והביקוש למנהלי פיתוח עסקי הלך וגאה. בחציון השני החל עתידם המקצועי להראות שוב מצוין: רמת השכר עלתה בעוד 4.5% והגיע לממוצע של 47 אלף שקל - רק כאלף שקל פחות מרמתו הממוצעת לפני המשבר.



מנהל הפיתוח העסקי הוא שיקוף נאמן של המציאות אותה חווה שוק העבודה בשנת 2010. מגמת ההתאוששות הורגשה היטב: שיעור האבטלה ירד מ 7.8% ב-2009 ל-6.8% בנובמבר 2010; ובין ינואר לנובמבר חלה עלייה בשכר הממוצע של 1.7% בהשוואה לירידות השכר שנרשמו בשנה הקודמת.



מנתוני השכר שנאספו בעזרת חברות השמה מובילות, ובהן מנפאואר, חבר, נישה, קודקס ונקודת פתיחה, עולה כי רוב עובדי המגזר הפרטי הרגישו את ההתאוששות בתלוש השכר, במצבם התעסוקתי ובהיצע המשרות. מהשוואה של החציון הראשון של 2010 לזה השני של השנה, עולה כי שכר העובדים החדשים ברוב בענפים שנסקרו, עלה במידה מסוימת או לפחות שמר על רמתו מתחילת השנה.



הנהנים העיקריים היו בעלי התפקידים הזוטרים בארגונים, למשל מנהלי חשבונות מתחילים, כלכלנים חסרי ניסיון, עוזרי חשבים ועוזרי גזברים. אלה שהיו בין התפקידים הראשונים שצומצמו, הם גם הראשונים שהציגו עלייה מחודשת הן בביקוש וברמות השכר. בתחומים מסורתיים יותר כמו לוגיסטיקה, תיפעול, ומשאבי אנוש ניכרת התאוששות בגיוסי עובדים, אך הדבר לא מתבטא בשינויי שכר. נדמה כי השוק אינו מעריך כי קיים חוסר משמעותי באנשים שימלאו דווקא את התפקידים האלה ולכם אין צורך להילחם עליהם.



מבדיקת שכר הבכירים, מנכ"לים וסמנכ"לים ברוב הענפים, נדמה כי אלה לא נהנים כמו עובדיהם מפירות הצמיחה המחודשת כיוון ששכרם עלה בשיעור נמוך או קפא, אך חשוב לזכור כי רמת השכר שלהם גבוהה מלכתחילה ונדרש "בום" כלכלי משמעותי כדי שהשכר יעלה ברמות משמעותיות.



כל הנתונים המלאים והפרשנויות - מחר במדור הקריירה של themarker

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully