וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מתכננת עצרת המונים בכיכר רבין במחאה על התייקרויות המחירים במשק

חיים ביאור

9.2.2011 / 20:30

מחר תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה ובשישי יקיימו תנועות הנוער קמפיין בצמתים בעד העלאת שכר המינימום



ההסתדרות מתכננת לקיים שורה של פעולות, בעיקר הפגנות כנגד ההתייקרויות, עוד לפני השביתה הכללית במשק שהיא מתכננת בעוד שבועיים. שיא המאבק צפוי להיות בעצרת מחאה שמתוכננת להתקיים בכיכר רבין בתל אביב.



מחר תכריז הוועדה לתיאום ולביצוע של ההסתדרות על סכסוך עבודה שיקיף את המגזר הציבורי וחלקים מהמגזר הפרטי (בעיקר מקומות עבודה גדולים בהם קיימים ועדים). משמעות המהלך היא שבעוד שבועיים תוכל ההסתדרות לפי החוק לקיים שביתה. ככל שיתקרב מועד השביתה, תחליט ההסתדרות אם לצרף אליה גם את עובדי הבנקים והבורסה, לאחר שהוועדים משני בנקים, לאומי ודיסקונט, כבר הביעו נכונות לכך. בעבר כבר השתתפו עובדי הבנקים בשביתה שההסתדרות אירגנה למען עובדי הרשויות המקומיות שלא קיבלו את משכורותיהם במועד.



ביום שישי יפשטו מאות חברים בתנועות הנוער על צמתים מרכזיים בארץ, יקיימו הפגנות ויחלקו עלוני הסברה על מטרות המאבק נגד ההתייקרויות ובעד העלאת שכר המינימום, בו פתחו במשותף ההסתדרות, מרכז השלטון המקומי ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. ביום ראשון הקרוב יקיימו התנועה הקיבוצית, תושבים מהפריפריה, ארכון הנכים ונהגי המוניות והמשאיות הפגנה מול משרד ראש הממשלה במחאה על העלאות המחירים והפגיעה ביכולתם להתפרנס, תחת הססמא "ביבי מחלק את ישראל לעשירים ועניים".



יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר לשכת התיאום שרגא ברוש ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט החליטו על ההסלמה לאחר שבשעות הבוקר נכשלה הפגישה שקיימו בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו הקשיב לנו, רשם לעצמו הערות, אבל לא היה איש בשורות", אמרו בהסתדרות.



גם בוחבוט נשמע ביקורתי: "נתניהו היה נחמד והאווירה טובה, אבל הוא לא הציע שום דבר קונקרטי". לעומת זאת, יו"ר לשכת התיאום ברוש היה אופטימי יותר כאשר אמר כי הוא מקווה שנתניהו "יבואו אלינו עם פתרונות ממשיים במגמה ליישב את המשבר".



עיני מנה את דרישות מטה המאבק המשותף לשלושת הארגונים: העלאת שכר המינימום, הורדת מחיר המים, ביטול המיסוי על הדלק, עצירת התייקרות הלחם והקמת ועדה משותפת שתבחן איך ניתן להוריד את מחירי הדירות ואת מחירי שכר הדירה. "מאות אלפי הזוגות צעירים בישראל לא יכולים לרכוש בית ולא יכולים לשכור דירה בגלל המחירים", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully