וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 18% ברווחי סיסקו; המניה נסוגה ב-1% לאחר הסגירה

סוכנויות הידיעות

9.2.2011 / 23:18

צמיחה חדה מהצפוי של 6% במכירות ענקית ציוד רשתות התקשורת ברבעון שהסתיים בינואר



, יצרנית ציוד רשתות התקשורת למחשבים הגדולה בעולם, דיווחה היום על ירידה של 18% ברווח הרבעוני, אולם תוצאותיה עלו במעט על תחזיות האנליסטים.



סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד לעסקים, רשמה ברבעון שהסתיים ב-23 בינואר - שהיה רבעון הכספים השני של החברה - רווח נקי של 1.52 מיליארד דולר, או 27 סנט למניה, לעומת רווח של 1.85 מיליארד דולר, או רווח של 32 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה סיסקו רווח של 2.1 מיליארד דולר, או 37 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים, שהיתה לרווח של 35 סנט למניה.







בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת מכירות של 10.4 מיליארד דולר, צמיחה של 6% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 10.24 מיליארד דולר.



"תוצאות הרבעון היו כפי שציפינו", אמר מנכ"ל ומייסד סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת פרסום הדו"חות. "האסטרטגיה שלנו של אינטגרציה הדוקה בין מספר רב של מוצרינו מצליחה, ואנחנו מכניסים חידושים בכל משפחות המוצרים המרכזיות שלנו", הוסיף.




מניית סיסקו - אשר צורפה לפני שנתיים למדד המניות דאו ג'ונס במקום מניית ג'נרל מוטורס, והפכה בכך לחברת הטכנולוגיה החמישית הנכללת במדד - יורדת ב-1% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות כמעט ללא שינוי. מאז פרסום דו"חותיה הרבעוניים הקודמים, איבדה מניית סיסקו 10% מערכה.



לקראת פרסום הדו"חות היום, היו שחששו מפני חזרה על התסריט שהתחולל בעת פרסום דו"חותיה הרבעוניים הקודמים של סיסקו בחודש נובמבר, כאשר החברה סיפקה תחזית הכנסות רבעונית מאכזבת - אזהרה שגררה למחרת נפילה של 16% במניית סיסקו, הירידה היומית החדה ביותר זה 16 שנים.



סיסקו, אשר רווחיה ומניותיה נהנו מגאות חסרת תקדים בימי בועת האינטרנט, ואשר שווי השוק שלה היה בשלב מסוים הגבוה ביותר בעולם - יותר מ-450 מיליארד דולר - סבלה מהאטה חדה בצמיחה מאז פקיעת בועת מניות הטכנולוגיה בתחילת העשור הקודם. מחיר מנייתה נחתך כמעט בשלושה רבעים מאז השיא שרשם בשנת 2000.



סיסקו, הרוכשת הגדולה ביותר של חברות סטארט אפ בעולם הטכנולוגיה בעשור האחרון, ידועה כחובבת רכישות של חברות טכנולוגיה ישראליות, ועד היום השקיעה כמיליארד דולר ברכישת חברות בישראל ובמימון חברות סטארט אפ ישראליות. מרכז הפיתוח של החברה בישראל העסיק בשיאו כ-600 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully