וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים מזהירים את אנשי העסקים מגיאורגיה

אורה קורן

10.2.2011 / 7:15

בעקבות מעצרו של רוני פוקס, מזהיר נשיא התאחדות התעשיינים מעשיית עסקים בגיאורגיה. פקס מואשם בשוחד, אך לדברי מקורביו המעצר בוצע מכיוון שגיאורגיה חייבת לו מיליוני דולרים

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש קרא לממשלה להזהיר אנשי עסקים מביקור בגיאורגיה ומביצוע עסקים עם המדינה, וכן לשקול הפסקת פעילותם של גורמים גיאורגים בישראל. הבקשה הופנתה בימים האחרונים לשר התמ"ת, שלום שמחון, בעקבות תחילת משפטו בגיאורגיה של איש העסקים, רוני פוקס. פוקס נעצר לפני כשלושה חודשים בנימוק שקיבל שוחד.

מקורביו של פוקס טענו כי מדובר באשמת שווא. לדבריהם, פוקס נעצר לאחר שממשלת גיאורגיה הפסידה בבוררות בינלאומית של הבנק העולמי שנערכה בלונדון, וחויבה לשלם לפוקס ולשותפו 98 מיליון דולר בגין הפקעת זכויותיהם בפרויקטים שונים בתחום האנרגיה בגיאורגיה. לדברי המקורבים, לאחר המעצר ניסתה גיאורגיה לשנות את פסק הבוררות וציינה כי פוקס מואשם בשוחד. הבוררים דחו את הטענה וחייבו את גיאורגיה להעמיד ערבות בנקאית בסך 98 מליון דולר כתנאי להמשך הערעור.

בתחילת ינואר 2011 פנה שר החוץ, אביגדור ליברמן במכתב רשמי לשר החוץ הגיאורגי שבו ביקש לפתור את הבעיה וציין כי היא מעיבה על נכונות משקיעים ישראלים להשקיע בגיאורגיה.

עורכי דינו של פוקס, מפירמת סקאדן הפועלת בבריטניה ובארה"ב, הגישו בקשה לבית הדין לזכויות האדם בשטרסבורג לשחרורו של פוקס. לטענתם, ממשלת גיאורגיה מפירה את אמנת זכויות האדם האירופית, שעליה היא חתומה.

"קורבן לתרגיל עוקץ בחסות הממשלה"

ברוש ציין במכתבו, כי "על פי פרסומים בעתונות המקומית והזרה עולה תמונה מדאיגה של איש עסקים לגיטימי, שנפל קורבן לתרגיל עוקץ בחסות ממשלת גיאורגיה. על פי מיטב הבנתי וידיעתי, כל זאת במטרה להתחמק מתשלום פיצוי כספי בסך כ-100 מיליון דולר, שנפסק לחובת ממשלת גיאורגיה במסגרת הליך משפטי במוסד הבוררות של הבנק העולמי בלונדון".

ברוש הוסיף, כי גיאורגיה עושה מאמצים ניכרים למשוך לתחומה משקיעים זרים, בהם ישראלים, ומציגה עצמה כמקום אטרקטיבי להשקעות. בנוסף, פונה גיאורגיה ישירות לאנשי עסקים ישראלים באמצעות שלוחת הבנק הגיאורגי שהוקמה בתל אביב.



לדברי ברוש, הפרשה מעלה שאלות מדאיגות בדבר ביטחונם של אנשי עסקים ישראלים הפועלים בגיאורגיה. כן תהה, אם הגורמים האחראים בישראל עושים די כדי לשחרר את פוקס. "לצערי הרב, השתלשלות הארועים מלמדת, כי דינו של פוקס נחרץ עוד לפני תחילת משפטו המתנהל בימים אלה בטביליסי, ועל כן יש לפעול בעניינו במהירות האפשרית", כתב ברוש. "המקרה מראה, כי גיאורגיה הפכה להיות מדינה מסוכנת ועויינת. נוכח האמור לעיל, חייבת ממשלת ישראל להזהיר אנשי עסקים ישראלים מביקור בגיאורגיה, או מביצוע פעילות עסקית כלשהי הקשורה למדינה זו. בנוסף אני סבור, כי עד שיובהרו העניינים תישקל הפסקת פעילותם של גורמים גיאורגים בישראל".



משגרירות גיאורגיה בישראל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully