וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אנגל מתרחב באפריקה; מחפש זהב גם בגאנה

מאת מיכאל רוכוורגר

10.2.2011 / 7:05

בלעדי החברה שרכשה מרבצי זהב בגאנה בשטח של כ-5,000 דונם, אמורה להפיק כ-50 אלף אונקיות בשנה



>> חברת אלנילטו מקבוצת אנגלאינווסט הפרטית של יעקב אנגל רכשה מרבצי זהב בגאנה באזור השאנטי, בצפון המדינה, בשטח של כ-5,000 דונם, כך נודע ל-themarker. אלנילטו תשקיע בשלב ראשון בהשלמת עבודות האקספלורציה והקידוחים, שיארכו עד סוף 2011 והכרייה תתחיל בתחילת 2012.

העסקה תתבצע בשיתוף עם בעלי הקרקע המקומיים בעסקת אחוזים, ולפיה בעלי הקרקע יקבלו 12.5% מרווחי הפעילות בתמורה לקבלת הזיכיון. ההון העצמי שתשקיע אלנילטו בהפקת מרבצי הזהב האלו נאמד בעשרות מיליוני דולרים. גאנה ידועה במרבצי הזהב האיכותיים שלה, כשריכוז הזהב נחשב לריכוז גבוה במיוחד יחסית לאזורים אחרים באפריקה.



בשלב הראשון צופה החברה להפיק 50 אלף אונקיות בשנה, כך שבהנחה שמחיר הזהב ייוותר ברמתו הנוכחית, 1,400 דולר לאונקייה, ההכנסות צפויות להגיע ל-70 מיליון דולר. לחברה יש זיכיון לתקופה של 20 שנה, כך שאם מחיר הזהב ישמור על רמתו הנוכחית, צפויה החברה ליהנות על פני השנים מהכנסות כוללות של כמיליארד דולר.



הפעילות החדשה של אלנילטו בגאנה מצטרפת לפעילות המכרות של נחושת וזהב בטנזניה. פרויקט הדגל של אלנילטו הוא שלושה מכרות של עפרות ברזל בליבריה הנמצאים בשלב פיתוח מתקדם עם זיכיון ל-25 שנה ומכילים כ-5 מיליארד טונות של עפרות ברזל.



אלנילטו תחל בייצור בסוף 2011 ומתכוונת להגיע בהדרגה לייצור של 25 מיליון טונה עפרת ברזל שתשווק בעיקרה לשוק הסיני וההודי. מימון הפרויקט בליבריה יבוצע בידי קונסורציום בנקים בינלאומי ובאמצעות הנפקה בבורסות לונדון או טורונטו שיש להם מומחיות רבה בתחום הכרייה. אנגל החל בהכנות של הנפקת הפעילות בליבריה בבורסת לונדון או טורונטו לפי שווי של מאות מיליוני דולרים.



אנגל חתום על אחד האקזיטים הגדולים בשוק הנדל"ן הישראלי בשנים האחרונות, כשמכר את קבוצת החברות לגנא הולדינגס לאזורים של שעיה בוימלגרין תמורת כ-100 מיליון דולר וברווח עצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully