וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקשטיין עובר מבנק ישראל למרכז הבינתחומי: ימונה לדקאן בית הספר לכלכלה

ליאור דטל ומוטי בסוק

10.2.2011 / 9:23

יעזוב גם את תפקידו באוניברסיטת ת"א; באחרונה העריכו בבנק כי פישר לא יאריך את כהונתו של אקשטיין



המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, המסיים ביוני את כהונתו לאחר חמש שנים, עובר לתפקיד בכיר במרכז הבינתחומי הרצליה. אקשטיין, המשמש כיום גם כפרופסור לכלכלה בבית הספר לכלכלה של אוניברסיטת תל אביב, יעזוב גם את תפקידו באוניברסיטה ויצטרף למרכז הבינתחומי במהלך השנה. הוא ימונה לדקאן הראשון של בית הספר לכלכלה שנפתח לפני כשנה.



בכירים בבנק ישראל העריכו בשנה האחרונה כי הנגיד, פרופ' סטנלי פישר, לא יאריך את הכהונה של אקשטיין בקדנציה נוספת של חמש שנים. על פי חוק בנק ישראל החדש, המשנה לנגיד הבא ימונה על ידי הממשלה, בהמלצת הנגיד.



מאז כניסתו לתפקיד, ביולי 2005, היה אקשטיין חבר בפורום המוניטרי המצומצם בבנק ישראל. בתהליך החקיקה של חוק בנק ישראל הוביל אקשטיין את המגעים עם האוצר בנושאים בחוק הנוגעים לעבודה המשותפת של שני הגופים. הוא הקים יחד עם החשב הכללי באוצר ועם רשות ניירות ערך את פורום שוק ההון, שעסק בין השאר בפיתוח שוק הריפו, בקידום מכשירים פיננסיים נוספים ובשכלול שוק ההון.



במסגרת הייעוץ הכלכלי של בנק ישראל לממשלה הוביל אקשטיין את התוויית המדיניות בתחום הטיפול בעניין העובדים הזרים, ועמד בראשן של כמה ועדות שהדו"חות שלהן אומצו על ידי הממשלה, בהן הוועדה למדיניות התעסוקה. במסגרת זו אימצה הממשלה יעדים לתעסוקה ולהגדלת ההכנסה מתעסוקה לאוכלוסיות חלשות, ובמיוחד לאוכלוסייה הערבית, החרדית ובעלי מוגבלויות. הנגיד פישר ציין שאקשטיין סייע לו להוביל את עבודת הבנק בתקופה קריטית לכלכלת ישראל ולבנק ישראל ועשה זאת בהצלחה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully