וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאן אסאנג' מודה: מסמכי ויקיליקס בנוגע לבנק אוף אמריקה עלולים להיות מאכזבים

רויטרס

10.2.2011 / 9:35

מייסד אתר ההדלפות הודה בשיחות פרטיות כי אינו מבין את המסמכים וכי יש צורך במומחים פיננסיים להבנתם



ההדלפה הגדולה שמייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' הבטיח ש"תפיל בנק אחד או שניים" בארה"ב עלולה להתגלות כאכזבה.



אסאנג' עצמו הודה בשיחות פרטיות כי הוא אינו יודע אם מקבץ המסמכים הפנימיים של בנק אוף אמריקה שהשיג אתר ההדלפות באמת מכיל מידע חשוב או פרטים לגבי שערורייה, אמרו לרויטרס שלושה מקורבים לדיונים הפנימיים שערך אסאנג' בנוגע לחומר.



לדברי אסאנג', המסמכים מכילים אימיילים הלקוחים ממחשב של בכיר בבנק אוף אמריקה, כאשר ההודעות האחרונות הן משנת 2006.



המקורות אמרו כי בדיונים פרטיים הודה אסאנג' כי המידע שהושג אינו ברור, וכי הוא עצמו לא הצליח להבין אותו. אסאנג' רמז כי יידרשו מאמצים גדולים ועזרה מצד מומחים פיננסיים כדי לקבוע אם משהו מתוך המסמכים שווה פרסום.



הודאתו של אסאנג' בנוגע לבעייתיות המסמכים הנוגעים לבנק אוף אמריקה סותרת הצהרות קודמות שלו, שהדגישו את חשיבות המסמכים וטענו כי הם שנויים במחלוקת ועשויים להפיל בכירים בבנק. בראיון שהעניק בנובמבר למגזין "פורבס", אמר אסאנג' כי ויקיליקס מתכננת לפרסם בתחילת 2011 "עשרות, מאות או אלפי מסמכים אשר תלויים באופן שבו אתם מגדירים אותם", מתוך מקבץ מסמכים שהאתר קיבל מבנק אמריקאי. אסאנג' אמר כי החומר יחשוף "כמה הפרות בוטות ומעשים לא מוסריים", והוסיף כי הוא עלול להפיל "בנק אחד או שניים".



בראיון ל"פורבס", אסאנג' לא אמר באיזה בנק מדובר, ובראיון לתוכנית הטלוויזיה "60 דקות" שוב סירב להסגיר את שם הבנק. ואולם בראיון למגזין "קומפיוטר וורלד" באוקטובר 2009, הוא אמר כי "אנחנו יושבים על 5 ג'יגה בייט של מסמכים על בנק אוף אמריקה, אחד מהדיסקים הקשיחים של בכיר בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully