וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגבלים מול המחשב

מערכת JobCity

10.2.2011 / 11:10

סקר בנושא שימוש במחשב ובאינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות מגלה שרק 35% מהם דיווח על שימוש במחשב. לכך יש השלכות גם בתחום התעסוקה

לפי הסקר, שנערך על ידי מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, כ – 35% מהאנשים עם מוגבלות דיווחו על שימוש במחשב בחודש שקדם לראיון עמם, זאת בהשוואה ל – 65% בקרב האוכלוסיה ללא מוגבלות.

מטרתו של הסקר היא להציג נתונים עדכניים אודות מידת ומאפייני השימוש במחשב ובאינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות, בהתייחס לרמת התפקוד היומיומית שלהם ובהשוואה לאנשים ללא מוגבלות. כל זאת, במטרה לשפוך אור על הפערים הדיגיטליים שבין אוכלוסיית בעלי המוגבלות לבין כלל האוכלוסיה, פערים אשר משליכים על מידת השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בכלל ובתעסוקה בכלל.

שיעור השימוש במחשב בקרב אנשים עם מוגבלות בעלי תפקוד מלא1 עומד על 44% והוא גבוה פי 2 מאשר בקרב בעלי תפקוד בינוני ומועט (20.2%).

ל – 60% מהאנשים עם מוגבלות יש מחשב ביתי, בהשוואה ל – 74% בקרב האוכלוסיה ללא מוגבלות.

רק 53% מהאנשים עם מוגבלות שברשותם מחשב המחובר לאינטרנט עושים בו שימוש לצורך כריית מידע, זאת בהשוואה לכ – 76% בקרב האוכלוסיה ללא מוגבלות.

השכלה נמוכה יותר - שימוש נמוך יותר במחשב

שיעור השימוש במחשב בקרב אנשים עם מוגבלות פוחת ככל שרמת ההשכלה נמוכה יותר ועומד על 19% בלבד בקרב בעלי השכלה נמוכה1, 52% בקרב בעלי תעודת בגרות ו – 58% בקרב בעלי השכלה על תיכונית. לשם השוואה, שיעור השימוש במחשב בקרב אנשים ללא מוגבלות בעלי השכלה נמוכה עומד על 38%.

שיעור השימוש במחשב בקרב מועסקים עם מוגבלות גבוה משמעותית מאשר בקרב בלתי מועסקים עם מוגבלות – 55% ו – 30% בהתאמה. בדומה, גם שיעור המועסקים עם מוגבלות שברשותם מחשב ביתי הינו גבוה יותר מאשר בקרב בלתי מועסקים עם מוגבלות – 73% ו – 53% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully