וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תוכל לתבוע על הפרת "חוק הכיסאות"

בית הדין הארצי לענייני עבודה פסק כי ההסתדרות תוכל לתבוע מעסיקים שלא אוכפים את "חוק הכיסאות", במסגרתו עליהם להציב כיסא לכל עובד, גם אם המועסקים אינם שייכים להסתדרות

בית הדין הארצי לעבודה פסק היום (חמישי) באופן תקדימי כי להסתדרות העובדים תהיה זכות לתבוע מעסיקים שאינם מציבים כיסאות לעובדים כנדרש בחוק עבודה בישיבה. ההסתדרות תוכל לתבוע מעתה גם גופים המפרים חוק זה שעובדיהם אינם חברי ההסתדרות ושההסתדרות אינה הארגון המייצג שלהם.

פסק הדין ניתן בעקבות פעילות של חברי תנועת "הנוער העובד והלומד" של ההסתדרות לפני כשלוש שנים. הפעילים ערכו ביקורת ב-61 סניפים של רשתות גדולות בהם לא הוצבו כיסאות לעובדים כפי שמחייב החוק. ההסתדרות הגישה תביעה נגד בתי עסק אלה ודרשה להטיל עליהם קנס כספי כבד כאמור בחוק. בעקבות הגשת התביעה הגיעה ההסתדרות להסדר עם רשתות רבות. ההסכם כלל בין היתר, הצבת כיסאות לעובדים ומינוי נציג מטעם ההנהלה לטיפול בנושא.

עם זאת, 21 רשתות סירבו להגיע להסכם. בעניין רשתות אלה, החליט ביה"ד האזורי לעבודה בת"א למחוק את תביעת ההסתדרות לפיצוי כספי לעובדים. ביה"ד נימק את החלטתו בכך שההסתדרות אינה יכולה לתבוע רשתות אלה משום שאינה מייצגת את העובדים במקום העבודה ולכן אינה יכולה לפתוח בהליך משפטי של סכסוך קיבוצי בכל הנוגע להפרת "חוק הכיסאות".

"ההסתדרות הופכת לגורם אכיפה"

ההסתדרות ערערה לביה"ד הארצי לעבודה וטענה כי החלטת ביה"ד האזורי בת"א התקבלה מנימוקים טכניים שכן "חוק הכיסאות" עצמו מקנה להסתדרות זכות להגיש תביעה נגד מעסיקים גם אם העובדים אינם מאורגנים ואינם מיוצגים. ההסתדרות טענה כי זכותה להגיש תביעה קיבוצית על כלל העובדים במקום עבודה שמפר את החוק ולא רק תביעה פרטנית נגד כל רשת בנפרד או בשם כל עובד.

נשיא ביה"ד הארצי בדימוס, השופט סטיב אדלר, שנתן היום את פסק הדין, קבע כי אם ארגון העובדים, כדוגמאת ההסתדרות, הינו גוף גדול החתום על הסכמים קיבוציים בענפים גדולים הוא זכאי לתבוע באופן קיבוצי גופים גדולים המפרים את חוק הכסאות.

היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי ויו"ר אגף התאגדות העובדים, עורך הדין שי תקן, אמר היום כי "ביה"ד הארצי נתן היום פסק דין תקדימי הנותן להסתדרות למעשה זכות תביעה קיבוצית בנושא זה גם אם העובדים אינם מיוצגים. ביה"ד למעשה הופך בכך את ההסתדרות לגורם אכיפה. נמשיך לתבוע רשתות שיפרו את 'חוק הכיסאות' ונמשיך בהליכים המשפטיים נגד 21 הרשתות שהפרו את החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully