וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הכדורגל המרוויחה בעולם: ריאל מדריד - 439 מ' יורו בשנה

רם עוזרי

10.2.2011 / 13:28

אחרי ריאל, מדורגת ברצלונה שסיימה את עונת הכדורגל האחרונה עם הכנסות של 398 מיליון יורו



אבטלה של 20% ומשבר חובות המאיים על גוש היורו כולו? הספרדים לא מפסיקים להוציא כסף על הספורט הלאומי. לאחר שנבחרתם ומועדוני הספורט המפוארים שלהם לקחו כל תואר אפשרי בזירה הבינלאומית, המועדונים הספרדים מובילים גם בביצועים הכלכליים: בראש טבלת המועדונים המכניסים ביותר בעונת הכדורגל האחרונה נמצאים שני מועדונים ספרדיים. כך עולה מדו"ח ה-money league שעורכת פירמת ראיית החשבון והייעוץ deloitte.



ריאל מדריד שומר זו השנה השישית ברציפות על מקומו בראש טבלת המועדונים העשירים עם הכנסות של 440 מיליון יורו. אחרי ריאל מדורגת ברצלונה, שסיימה את עונת הכדורגל האחרונה עם הכנסות של 400 מיליון יורו.



ההכנסות של שתי הקבוצות צמחו ב-10% ביחס לעונה קודמת, מה שמעיד על שיעורי צמיחה טובים בהרבה מאלה של הכלכלה הספרדית. הערכות בקרב עורכי דו"ח ה- money league הן כי המאבק על המקום הראשון יוסיף להיות בין שני המועדונים הספרדיים במהלך השנים הקרובות.







מנצ'סטר יונייטד תפסה העונה את המקום השלישי עם הכנסות של 350 מיליון יורו. האנגלים החזיקו במשך שמונה שנים ברציפות, בין העונות 1997-2004, החזיקה בראשות הטבלה מנצ'סטר יונייטד. למרות זאת, הנוכחות האנגלית בטבלת המועדונים המכניסים נותרה מרשימה: 7 מתוך 20 הקבוצות המובילות בהכנסות הן קבוצות הליגה האנגלית, כאשר מנצ'סטר סיטי זוכה בנוסף גם בתואר הקבוצה הצומחת ביותר עם גידול של 50% בהכנסות ביחס לשנה שעברה.



סך ההכנסות של 20 מועדוני הכדורגל המובילים בעולם חצו לראשונה את רף ה-4 מיליארד יורו והסתכם ב-4 מיליארד אירו. הגידול בהכנסות ביחס לעונה שעברה משקף צמיחה של 8%, אם כי הרכב 20 המועדונים המכניסים השתנה בהשוואה שנה החולפת.



דן ג'ונס, שותף בקבוצת הספורט הכלכלי ב-deloitte, מציין כי "רובם המכריע של המועדונים הצליחו לרשום צמיחה בהכנסות במהלך עונת 2009/10 והוכיחו בכך את חוסנם של מועדוני הכדורגל המובילים אל מול השלכות המשבר הכלכלי הגלובלי. מועדונים אלה הצליחו להוכיח את איתנותם ויציבותם בפני האתגרים הכלכליים, וזאת הודות לגרעין האוהדים הגדול והנאמן, היכולת למכור זכויות שידור ולעניין שותפים עסקיים".



כל 20 המועדונים הנכללים השנה בדוח ה-money league משתייכים לחמש הליגות המובילות באירופה, שבעה מועדונים אנגליים, ארבעה מועדונים מגרמניה ומאיטליה, שלושה מועדונים מספרד ושני מועדונים צרפתיים.



הכללים החדשים של אופ"א בנוגע לכללי משחק כלכלי הוגן (ffp - financial fair play), צפויים להשפיע על אופי הליגות ואף גררו התנגדויות מצד כמה ממועדוני הכדורגל המובילים. באשר לשאלה האם תהיה לדבר השפעה על הכנסותיהם של מועדוני הכדורגל המובילים, אומר פול רונסלי, דירקטור בקבוצת הספורט הכלכלי ב- deloitte, כי "למעט נסיבות מיוחדות כדוגמת השקעה באצטדיונים או הגעתם של בעלים חדשים, כללי ה-ffp יחייבו את מועדוני הכדורגל לאזן את נתוניהם הפיננסיים בספרים ולהבטיח שלאורך זמן ההוצאות לא חורגות באופן קיצוני מההכנסות".



לפיכך, צופה רונסלי, כי הנוכחות הגבוהה של מועדוני הכדורגל האנגליים בדירוג הקבוצות המכניסות תתרום רבות לעתיד ענף הכדורגל האנגלי.



ומה קורה אצלנו בארץ? פלג רון, ראש תחום הספורט ב-deloitte בריטמן אלמגור זהר, לא אופטימי ביחס לאפשרות שקבוצה ישראלית תגיע לרמות הכנסה כאלו: "בעוד שהמועדונים המובילים באירופה נהנים מחשיפה בינלאומית רחבה המגדילה באופן משמעותי את מעגל האפשרויות לייצור הכנסות, החשיפה המקומית המצומצמת של הקבוצות בליגה הישראלית מגבילה מאוד את מקורות ההכנסה ומאפשרת גידול משמעותי בהכנסות בעיקר דרך הצלחות בליגת האלופות, הזדמנות שרק קבוצה ישראלית אחת מקבלת מידי שנה", אומר רון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully