וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשות השידור מעביר מסר למנכ"ל ולעובדים: החלטות הקשורות בפיטורין ייעשו רק בהמשך

אופיר בר-זהר

10.2.2011 / 14:03

בימים האחרונים החלה ההנהלה הנוכחית לזמן עיתונאים לשיחות הערכה שבעזרתן תתקבל החלטה על המשך העסקתם



יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מעביר מסר למנכ"ל רשת השידור, מוטי שקלאר, ולעובדים. במסמך ששלח היום לוועדת הרפורמה ברשות השידור ולמנכ"ל שקלאר, הוא מדגיש כי כל ההחלטות הנוגעות לפיטורי עובדים ייעשו רק בהמשך הדרך, בהתאם למדיניות מוסדות הרשות ואישורם.







מכתבו של גילת מגיע בתגובה למהלך ההנהלה הנוכחית שזימנה כ170 עיתונאים המועסקים בחוזה אישי לשיחות הערכה, אשר עלולות להביא לסיום העסקתם. עובדים ברשות טוענים כי להנהלה הנוכחית יש "רשימות חיסול" שהיא ממהרת להוציא לפועל כל עוד היא מכהנת בתפקידה. במהלך החודש צפוי להתפרסם דו"ח חמור של מבקר המדינה על התנהלות הרשות, וייתכן כי בכירים ברשות ישלמו מחיר על ממצאי הדו"ח. כמו כן ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הודיע על הקמת ועדת איתור למציאת מנכ"ל חדש, שכן שקלאר עתיד לסיים כהונתו בקיץ הקרוב.



עמותת אומ"ץ מחתה אף היא על המהלך. בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, מאשימה אומ"ץ את שקלאר בצעדים לא חוקיים ובכך שהוא מתכוון לפטר את מי "שאינו נמנה על מלחכי פנכתו". אומ"ץ מוסיפה כי "אנו רואים בהתנהלותו הנוכחית של שקלאר כוונה זדונית וניצול הרפורמה ברשות שצריכה להיעשות על בסיס מקצועי וענייני לצורך חיסול חשבונות משיקולים זרים ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום. כידוע לך, יש פסיקה של בג"ץ והוראת היועץ המשפטי בעבר שקובעת במפורש שמי שעומד לסיים את תפקידו אינו רשאי לפטר עובדים אלא רק המנכ"ל החדש".



במכתב שקיבלו העובדים שזומנו לשיחת הערכה צוין מפורשות כי אחת ממטרות השיחה היא "קבלת החלטות ניהוליות לרבות הארכת חוזה או סיום העסקה". עובדים ברשות טוענים כי אל להנהלה הנוכחית לקבל החלטות כאלה וכי מדובר במחטף שמיועד לסגור חשבון עם עובדים ברשות. בנוסף, ציינו העובדים כי חברת פילת שמייעצת לרשות בנושא הרפורמה והשינוי הארגוני נמצאת בימים אלה בעצמה במצב של סכסוך מול עובדיה כאשר היא לא מוכנה להכיר בוועד העובדים, והעובדים מצדם משבשים את העבודה. עובדים ברשות תהו האם חברה שאינה מצליחה להתנהל מול עובדיה ראויה לייעץ במהלך שבו יפוטרו 700 עובדים.



במכתבו של גילת, שהגיע לידי themarker, הוא מבהיר כי "הערכות העובדים ישמשו בשלב זה כגורם תומך החלטה לשיבוצם בצורות ההעסקה השונות שיהיו קיימות עם יישום הרפורמה. כל ההחלטות הקשורות בפיטורין יתבצעו בהמשך, ובהתאם למדיניות המוסדות ואישורם".



המכתב הופנה לוועדת הרפורמה, אשר אחת ממטרותיה היא לפקח באופן צמוד על רשימות המפוטרים, ולמנוע מצב שבו הן ישמשו כר לסגירת חשבונות אישיים. בדיון שערכה הוועדה בנושא בעבר הוחלט כי היא תקבל לידיה את הרשימה, לצד הסבריהם של המנהל האישי וכן מנהל המדיה שבה מועסק העובד, שיצטרכו לפרט מדוע עובד זה צריך להיות מפוטר במסגרת הרפורמה.



תגובת רשות השידור בעניין טרם נמסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully