וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשת הסירחון בקוקה קולה

רינה רוזנברג

10.2.2011 / 15:45

פשרה בפרשת הריח הרע מבקבוקי קוקה קולה: החברה תעביר תרומה בשווי 1.8 מיליון ש"ח בעקבות תביעה ייצוגית נגד החברה. "הצרכנים לא נחשפו לסכנה בריאותית"

החברת המרכזית ליצור משקאות קלים, יצרנית משקאות קוקה קולה, תתרום לנזקקים משקאות מתוצרתה במחיר כולל לצרכן של 1.8 מיליון שקל, כפיצוי על כך ששיווקה בנובמבר 2009 בקבוקי משקה באיכות פגומה, שהכילו כמויות מזעריות של חומרים זרים שגרמו לריח רע שנדף מהם. כך עולה מהסדר הפשרה בתביעה ייצוגית שהוגש היום לבית משפט המחוזי בתל אביב.

מחירי המשקאות שייתרמו יחושבו בהתאם למחירם הממוצע ברשתות השיווק לפי נתוני חברת סטורנקסט. התרומה תבוצע באמצעות ארגון "לתת", אשר פועל לאיסוף וחלוקת מזון, לאוכלוסייה הנזקקת: קשישים, משפחות מרובות ילדים וחד הוריות, עולים חדשים ותתקיים מדי חודש במשך תקופה של 4 חודשים. התרומה לציבור תועבר על-ידי החברה המרכזית ועל חשבונה אל שלושת המרכזים הלוגיסטיים של ארגון "לתת" המשמשים כבנק מזון, באזור התעשייה כנות, בבאר שבע ובקריית ביאליק. התרומה הראשונה תצא לפועל 60 יום מיום אישור ההסדר על ידי בית המשפט.

כמו כן לפי ההסדר, שטרם קיבל את אישור בית המשפט, תפוצה התובעת הייצוגית, מיכל גלבוע, שיוצגה על ידי עו"ד יוחי גבע, בסכום של 25 אלף שקלים בנוסף לשכר טרחה לבאי כוחה בסכום של 319 אלף שקל.

התביעה היצוגית הוגשה בעקבות תקלה שארעה בנובמבר 2009 בחומר גלם שרכשה החברה המרכזית מחברת מכתשים אגן תעשיות, ספקית הפחמן הדו חמצני שמצוי במשקאות, שגרמה לחברה לאסוף מהמדפים בשלושה מקרים שונים סדרות ייצור של משקאות קוקה קולה, דיאט קולה, דיאט ספרייט וקינלי ולבקש מהצרכנים שלא לשתות מהם.

הצרכנים לא נחשפו לסכנה

התרעומת הציבורית כלפי החברה עלתה מכיוון שהחברה המרכזית התמהמה ביידוע הציבור לגבי התקלה בסדרת הייצור הראשונה הפגומה ורק לאחר שהדבר התגלה בתקשורת יצאה בהודעה מפורשת. בתביעה טענה התובעת כי החברה המרכזית הטעתה את צרכניה והפרה את חובתה לגלות לציבור כי המשקאות אותם שיווקה אינם ראויים לשימוש.

לפי הסדר הפשרה החברה המרכזית אינה מודה בטענות התביעה, ולטענתה האחראית הבלעדית לאירוע היא חברת מכתשים אגן ולא היא, שנקלעה לאירוע שלא באשמתה, פעלה באופן ראוי ואחראי למניעת הפצת התוצרת ולאיסוף מסיבי של יותר מ-94% מכמות המשקאות הפגומים מסדרות הייצור הרלוונטיות, כך שהציבור רכש לכל היותר כ-6% מהמשקאות הללו.

עוד הדגישה החברה כי הצרכנים לא נחשפו לסכנה בריאותית כתוצאה מהתקלה בפחמן הדו חמצני, שכן החומרים הזרים שהיו במשקאות הפגומים היו בריכוז כה נמוך, שרק צריכה יומית של עשרות אלפי בקבוקי משקה מאותם משקאות היתה מביאה לסף הסיכון הבריאותי.

לטענת החברה לנוכח הפרסום המאסיבי לו זכה אירוע התקלה באמצעי התקשורת ניתן להניח כי רוב המשקאות שלא נאספו לא נצרכו בסופו של דבר. החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ יוצגה על עו"ד רון גזית ומוטי ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully