וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הידוק הפיקוח: רשות ני"ע הפיצה שאלון ראשון לבנקים בנוגע לפעילות ייעוץ ההשקעות

רם עוזרי

10.2.2011 / 14:31

מטרת השאלון לייצר מאגר מידע בסיסי שיהווה תשתית לניתוח נתונים שיגיעו מהבנקים על בסיס חודשי



רשות ני"ע הפיצה היום לכל התאגידים הבנקאיים בישראל שאלון הנוגע לפעילות הייעוץ שלהם. במסגרת השאלון ידווחו הבנקים לרשות אודות מספר יועצי ההשקעות בכל בנק, אופי עבודתם, מבנה התגמולים להם הם זכאים, מספר הלקוחות לכל יועץ, מאפייני פעולות הקנייה והמכירה בחשבונות מיועצים ועוד.

זו הפעם הראשונה מעולם ששאלון כזה מופץ לבנקים, ומטרתו לייצר תשתית נתונים בסיסית לקראת הידוק הפיקוח על תחום ייעוץ ההשקעות. כפי שפורסם השבוע ב-themarker, הבנקים יחויבו בקרוב בדיווח מפורט על בסיס חודשי לרשות ניירות ערך אודות פעילות יעוץ ההשקעות שלהם. זאת מתוקף הצעה לתיקון תקנות שאושרה ברשות ותיכנס לתוקפה חצי שנה מיום אישורה בועדת הכספים של הכנסת.



"השאלון שהופץ היום מופיעים פריטי מידע שיאפשרו לרשות לשרטט מפה של פעילות היעוץ בבנקים", אומר היום גורם ברשות. "נוכל ללמוד על יחסי יועצים-לקוחות בכל בנק, על מתודולוגיות היעוץ, על העלויות, על מאפייני השרות שמקבל הלקוח ועל תהליכי הבקרה".



"מטרתו של המהלך שיזמה הרשות היא לייצר פיקוח אפקטיבי אבל לא כוחני", הוסיף אותו גורם. עם זאת, הוא מוסיף, "לא מן הנמנע שיהיו למהלך השלכות על מערכת היחסים בין מפקח למפוקח".



הבנקים נדרשים למלא את השאלון ולהחזירו ליחידה לפיקוח על בעלי רישיון ברשות עד ה-15 במרץ. עם זאת השאלון לא נפל על הבנקים כרעם ביום בהיר. "רשות ני"ע והבנקים מקיימים אינטראקציה שוטפת בכל הדרגים", אומר היום גורם בכיר באחד הבנקים הגדולים. "ישנו פורום משותף לסגל הרשות ולאיגוד הבנקים בדרג בכיר למדי שמאפשר העברת מסרים באופן שוטף. היו פגישות, הרשות מה היא מתכוונת לעשות והבנקים הגיבו. בסופו של דבר מי שהחליט היתה הרשות, לא תהיה גזירה שהבנקים לא יכולים לעמוד בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully