וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני לא מחכה לנתניהו: הפגנות ענק ושביתה בעוד שבועיים אם לא יבוטלו העלאות המחירים

חיים ביאור

10.2.2011 / 14:49

יו"ר ההסתדרות: הגענו למסקנה שהממשלה הזו הגזימה; אזרחי ישראל לא יכולים לסבול יותר



יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע היום שהוועדה לתיאום ולביצוע בהסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה כללי במשק. משמעות ההכרזה היא שבעוד שבועיים ההסתדרות תהיה רשאית לקיים שביתה או שיבושים קשים, אם במהלך תקופה זו לא תושג הסכמה בינה לבין הממשלה בנוגע לשני נושאים עיקריים: גלי ההתייקרויות ושכר המינימום.

"לפני כחודש חתמנו על הסכם עם המעסיקים ולפיו שכר המינימום יועלה בשתי פעימות ל-4,300 שקלים, לעומת 3,850 שקל כיום. זה שכר המשולם לאוכלוסיה הכי חלשה, המונה כמיליון עובדים", אמר עיני במסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בתל אביב.



"שר האוצר הודיע שהוא לא מצטרף להסכמה זו ומתנגד לה והנה, בעקבות זאת התבשרנו על העלאות מחירים בשורה של מוצרים כמו דלק, מים, ולחם", הוסיף עיני, "בעקבות המחאה הציבורית הרחבה שקמה, בשל אי העלאת שכר המינימום וההתייקרויות, הגענו למסקנה שהממשלה הזו הגזימה. אזרחי ישראל לא יכולים לסבול את זה יותר, ולכן יש לעשות מעשה".



לדברי עיני, בעקבות פנייה של עובדים ושורה של ארגונים חברתיים, הוא פנה יחד עם יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שיאמץ את ההסכם להעלאת שכר המינימום. "ביקשנו גם לבטל את העלאת המיסים על הדלק והפחם, הורדה משמעותית של מחיר המים על ידי ביטול המע"מ על מוצר זה ומניעת העליות התכופות של מחיר הלחם, אך בפגישה עם נתניהו הוא שמע אותנו ולא הציע שום פתרון’ אמר עיני.



עיני הודיע שעד לקיום השביתה במשק, פעילי תנועות הנוער יערכו הפגנות מחאה ויחלקו עלוני הסברה לנהגים בעשרות צמתים בארץ והשיא יהיה עצרת גדולה בכיכר רבין בתל אביב כנגד ההתייקרויות, בהשתתפות רבבות אזרחים, עובדים ומעסיקים כאחד. "אני מקווה שבסופו של דבר השכל הישר יגבר, וההתחשבות באזרחים תאפשר לנו להגיע להסכמות ולהימנע ממימוש איום השביתה", הוא ציין.



יו"ר לשכת התיאום ברוש, השותף למאבק של ההסתדרות, הביע אף הוא תקווה שניתן יהיה להגיע להבנות עם הממשלה בנוגע להתייקרויות ושכר המינימום ולמנוע את השביתה. לעומתו אמר יו איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, כי ארגונו מתנגד לשביתה, חרף ההבנה למניעיה. לדבריו, אלפי העסקים החברים באיגוד לשכות המסחר יפעלו כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully