וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע עצרה לדלק ישראל הנפקה של 400 מיליון שקל

ערן אזרן

10.2.2011 / 14:45

ההנפקה נעצרה עקב ראיון שנתן מנכ"ל החברה לעיתון כלכלי. החברה תיכננה להנפיק אג"ח שקליות בריבית משתנה שדורגו על-ידי מדרוג בדרגה A2 עם אופק "יציב"

רשות ניירות ערך עצרה היום הנפקה של 400 מיליון שקל לדלק ישראל מקבוצת דלק של יצחק תשובה, וזאת עקב ראיון שנתן מנכ"ל החברה אמש לעיתון כלכלי. כללי הרשות מחייבים חברות הנסחרות בבורסה או עומדות להנפיק להעביר דיווחים או הצהרות בנוגע לחברה או להנפקה רק דרך הודעות בורסה. מסיבה זו, ככל הנראה, בחרה הרשות לעצור את ההנפקה שתוכננה היום.

דלק ישראל, תחת ניהולו של אבי בן אסאייג, תכננה להנפיק היום סדרה חדשה של איגרות חוב שקליות בריבית משתנה בהיקף של עד 400 מיליון שקל על בסיס התשקיף שהוגש במאי 2009. איגרות החוב מדורגות על ידי מדרוג בדרגה A2 עם אופק "יציב". איגרות החוב בעלות מח"מ של 5 שנים ולא יובטחו בביטחונות כלשהם. תמורת ההנפקה מיועדת לפירעון חוב פיננסי ולמימון הפעילות השוטפת.

לדלק ישראל שתי סדרות אג"ח הנסחרות בבורסה: סדרה א', שהונפקה באוגוסט 2007, הינה צמודה ובהיקף של 1.4 מיליארד שקל. האיגרת נסחרת בתשואה לפדיון של 1.95% ובעלת מח"מ של 2.79 שנים. סדרה ב', שהונפקה ביוני 2009, הינה בריבית משתנה ובהיקף של 287 מיליון שקל. האיגרת נסחרת בתשואה לפדיון של 3.26% ובעלת מח"מ של 2.14 שנים.

השבוע הודיעה דלק ישראל על מינויה של עו"ד רחל תורג'מן לדירקטור בחברה. תורג'מן, בעליה של חברת ספארק יזמות פיננסים והשקעות, היתה דמות מרכזית בהסתדרות ויד ימינו של עמיר פרץ, בזמן שעמד בראש ההסתדרות. בין היתר ניהלה את חברת חברים ומרווחים, שהיתה חברת בת של ההסתדרות, בתחום מכרזי הפנסיה לעובדים.

דלק ישראל עוסקת בהפצה ושיווק מוצרי דלק בתחנות דלק ובשיווק ישיר, ובהפעלת חנויות נוחות. הכנסותיה של דלק עמדו ברבעון השלישי של 2010 על 1.34 מיליארד שקל - עלייה של 14% ביחס למחזור המכירות ברבעון השנה שעברה. עם זאת, הרווח התפעולי של החברה צנח ב-14% ברבעון ל-56.3 מיליון שקל בעקבות גידול של 23% בהוצאות מכירה, הפעלת תחנות והנהלה וכלליות. הגידול בהוצאות מוסבר בעיקר בכך שהחברה העבירה במהלך התקופה 8 תחנות תדלוק מזכיינים להפעלה עצמית.

ברשות לניירות ערך סירבו להגיב.

מדלק ישראל סרבו להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully