וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה לממונה על ההגבלים: חשש כי חברות הטלוויזיה תיאמו עמדות בנושא הצפייה דחויה

אופיר בר-זהר

10.2.2011 / 15:18

התנועה לקיום חברה כלכלית הוגנת: "עולה חשש כי ייתכן שבוצעו הפרות של דיני הגבלים עסקיים"



תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים ולמשרד התמ"ת מאשימה את זכייניות הטלוויזיה בהתנהגות מתואמת בנושא הצפייה הדחויה. במכתב ששלחה התנועה לרשות להגבלים עסקיים ולמשרד התמ"ת באמצעות עורך דינה אלעד מן, היא גורסת כי "עולה החשש שייתכן ובוצעו הפרות שונות של דיני הגבלים עסקיים העולות תוך כדי תיאום בין מתחרים, פעולה כקבוצת ריכוז ולכל הפחות התנהגות תואמת ומותאמת. לחילופין, בהחלט יכולה להיחשב התנהגות זו כניצול כוח אסור מצד אותם גורמים הגובים תשלום בגין הקצאת זמן פרסום".







התנועה מכוונת בדבריה לכך שכל שלושת זכייניות הטלוויזיה החליטו כי יגבו תשלום בגין צפויה דחויה (צפייה מוקלטת או ב-vod) בגין צפייה בתוכנית עד 24 שעות לאחר מועד שידורה המקורי. התנועה אף מצטטת במכתבה את מנכ"לית אגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, אשר אמרה בכתבה כי "יש להרים גבה איך יכול להיות שכל הזכיינים החליטו בדיוק באותו היום לגבות בגין הצפייה הנדחית בצורה זהה אחד לשני".



עוד טוענת התנועה כי אופן הצגת נתוני הרייטינג מעלה חשש להטעיה, כאשר עלויות עודפות עלולות להיות מגולגלות על הצרכן. התנועה מפרטת כי "עולה הרושם שמעבר למדידה ולחיוב בשיטת הדקות (minute by minute) במקום מדידה וחיוב לפי מקטעים של רבעי שעה יוביל ליצירת מערך חיוב והצגת נתוני רייטינג אמין והוגן יותר. ראוי כי הרשויות המפקחות הרלבנטיות יחתנו דעתן על הפעלת סמכויותיהן בעניין זה".



מערוץ 10 נמסר כי "הערוץ לא מתאם את מהלכיו עם אף אחד". מקשת ורשת טרם נמסרה תגובה. גם מהרשות השנייה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully