וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדנשטראוס ביטל את פיטורי מבקר הפנים של חברת החשמל

אבי בר-אלי

10.2.2011 / 16:35

מבקר המדינה מתח ביקורת על ההחלטה לפטר את רו"ח רוזנשטוק - לאחר שביקש לבדוק תלונות נגד דירקטורים בחברה



מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, ונציב תלונות הציבור, עו"ד הלל שמגר, הודיעו היום על ביטול הליך פיטוריו של המבקר הפנימי בחברת החשמל - רואה חשבון שי רוזנשטוק. בהחלטת מבקר המדינה נמתחת ביקורת נוקבת על התנהלות ועדת הביקורת של דירקטוריון חברת חשמל בנושא. זאת, לאחר שמצא פגמים מהותיים לכאורה בהליך הפיטורים. בין היתר, משום הפרת זכותו לקיום שימוע - וכן משום שהועמד ל"שנת ניסיון" בידי החברה.



כפי שנחשף לפני חצי שנה ב-themarker, ועדת הביקורת בדירקטוריון חברת החשמל ביקשה להדיח את רוזנשטוק לאחר שהוגשה תלונה אנונימית לפיה נהג לכאורה בניגוד עניינים, כאשר העסיק את מקורבו כקבלן ביקורת עבור החברה. ואולם, תלונה זו הוגשה לאחר שלידי רוזנשטוק הגיעו שתי תלונות שהוגשו נגד שני חברי דירקטוריון חברת החשמל בדבר ניגוד עניינים לכאורה בכהונתם. רוזנשטוק העביר את הטיפול בתלונות למקורבו בטענה כי אינו יכול לבדוק טענות המופנות כלפי דירקטורים בחברה. גורמים בחברת החשמל טענו כי מהלך זה עורר את זעמו של דירקטוריון החברה כלפי רוזנשטוק - אשר החליט להדיחו מן התפקיד. ואולם אחרים טענו כי חוסר שביעות הרצון של הדירקטוריון מעבודתו של רוזנשטוק לא התברר רק אז, והליכי הדחתו החלו מזה זמן.



רוזנשטוק (40), לשעבר מבקר הפנים בחברת נמל אשדוד, נבחר לפני כשנתיים לתפקיד מבקר הפנים בחברת החשמל בהליך מעורר מחלוקת. זאת, לאחר שחברת החשמל דיווחה לבורסה כי שנתו הראשונה כמבקר הפנים של החברה תהיה "שנת ניסיון". רשות ניירות ערך פנתה לחברה בבקשה להבהיר את פשר העמדתו של מבקר הפנים הנבחר לשנת מבחן שכזו, ובתגובה השיבה חברת החשמל כי מדובר בנוהל קבוע לאיוש תפקידים בכירים בחברה.



בחלוף שנה וחצי, המליצה ועדת הביקורת לדירקטוריון שלא להעביר את המבקר למינוי קבע - וההמלצה הועברה למליאת הדירקטוריון בכפוף לשימוע. ואולם במקביל התלונן רוזנשטוק בפני מבקר המדינה כי הרקע לפיטוריו הינה בקשתו לבדוק את התלונות נגד הדירקטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully