וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייר סיני ביטלה זמנית טיסותיה לישראל; תנועת הנוסעים במסוף טאבה פסקה כמעט לחלוטין

זוהר בלומנקרנץ

10.2.2011 / 16:49

132 איש בלבד עברו ביממה האחרונה במסוף הגבול



חברת התעופה המצרית, אייר סיני, הודיעה למשרד התחבורה על ביטול זמני של טיסותיה לישראל. לפיכך, ספק אם טיסתה המתכוננת למחק (ו') תתבצע; זאת לאחר שחברת התעופה ביטלה את כל טיסותיה בשבועיים האחרונים בקו לישראל וממנה, עקב מיעוט נוסעים בקו.



מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתשובה ל-themarker, כי "חברת אייר סיני לא הודיעה למשרד התחבורה על הפסקת טיסותיה לישראל אלא על ביטול זמני של הטיסות שהיו אמורות להתקיים בימים האחרונים".



לדבריו, "ביטול טיסותיה של חברת אייר סיני נובע כתוצאה מהמצב השורר בימים אלה במצרים". עובדיה אמר, כי "חידוש הטיסות של אייר סיני יתבצע כאשר המצב יאפשר זאת".



בתוך כך נודע, כי תנועת הנוסעים במסוף מעבר הגבול היבשתי בטאבה פסקה כמעט כליל. 132 נוסעים בלבד, עברו ביממה האחרונה במסוף ממצרים לישראל וממנה - מספר הנמוך פי 20 ממספר הנוסעים שעבר ברגיל ליום במסוף, לפני פרוץ המהומות במצרים לפני כשבועיים.



עיקר התנועה במסוף היא של ישראלים למלונות המצריים בטאבה אשר בתי הקזינו חידשו בשבוע שעבר את פעילותם ומספר מועט של תיירים. בגלל אזהרת המסע של ארה"ב ורוסיה לאזרחיהם באשר לביקורים במצרים, אף הדלדלה בצורה דרסטית תנועת התיירים שחצו את המסוף ליום סיור אחד בלבד בישראל וחזרו לסיני.



מבדיקת themarker עלה כי תנועת הנוסעים מישראל דרך ירדן ליעדים במזרח הרחוק לא נפגעה בשלב זה. מנכ"לית רויאל ג'ורדניאן בישראל, דבורה ברוכשטיין, אמרה כי "לבד ממספר בודד של ביטולים לא ניכרת ירידה בתנועת הנוסעים בחברה מישראל דרך עמאן".



ב-2010 טסו מישראל לירדן וממנה כ 116.8 אלף נוסעים - גידול של 31.6% לעומת 2009; מתוכם טסו רויאל ג'ורדניאן כ-106.7 אלף נוסעים - גידול של 33% לעומת 2009. מרבית הנוסעים מנתב"ג המשיכו מעמאן ליעדים אחרים מחוץ לירדן, בעיקר למזרח הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully